از درخت توت پول برداشت کنید!

به گزارش مالکوم، خبرنگاران/البرز معاون بهبود فراوریات دامی جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه پرورش کرم ابریشم فرصت مناسبی برای درآمدزایی در روستاها است گفت: از هر بسته تخم نوغان بین 40 تا 45 کیلوگرم پیله کرم ابریشم فراوری می گردد که هر کیلو به قیمت 75 تا 80 هزار تومان به فروش می رسد.

از درخت توت پول برداشت کنید!

مجتبی تقی زاده در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه پرورش کرم ابریشم مبحثی نوین در البرز تلقی می گردد، اظهار کرد: تا سال گذشته هیچگونه اقدامی برای پرورش کرم ابریشم و تخم نوغان در استان صورت نگرفته بود.

وی با اشاره به اینکه پرورش کرم ابریشم فرصتی مناسب برای توسعه اشتغال روستایی محسوب می گردد، ادامه داد: سال جاری چهار بسته تخم نوغان خریداری و توزیع شده است.

وی اضافه نمود: باید به سمت و سویی پیش برویم که فراوری کرم ابریشم برای روستاییان صرفه مالی داشته باشد به همین دلیل جهاد کشاورزی اقدامات حمایتی لازم از جمله توزیع رایگان نهال توت در بین بهره برداران را شروع نموده است.

این مسئول اضافه نمود: به ازای هر بسته تخم نوغان حدود یک تن برگ درخت توت احتیاج داریم تا فرایند پرورش به خوبی انجام گردد.

تقی زاده توضیح داد: از هر بسته تخم نوغان بین 40 تا 45 کیلو پیله کرم ابریشم فراوری می گردد که هر کیلو به قیمت 75 تا 80 هزار تومان به فروش می رسد.

وی اظهار کرد: با توجه به قیمت مناسب پیله کرم ابریشم، فراوری انبوه آن می تواند فرصت مناسبی برای درآمدزایی زنان روستایی باشد.

معاون بهبود فراوریات دامی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: اگر بهره برداران در کلاس آموزشی پرورش کرم ابریشم شرکت نمایند، تخم نوغان هم به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه البرز یکی از استان های شاخص کشور در زمینه فراوری نهال است، آمادگی خود جهت فراوری انبوه نهال توت در نهالستان های فعال البرز را اعلام نموده ایم.

وی گفت: سال جاری بسته های نوغان در روستاهایی توزیع شده که درخت توت دارند چون نهال توتی که توزیع می گردد بعد از دو سال قابلیت بهره برداری پیدا می نماید.

این مسئول اضافه نمود: نباید فراموش کنیم نهال توتی که بین بهره برداران توزیع می گردد باید غیر مثمر باشد چون آنها برگ درخت را لازم دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 715

به "از درخت توت پول برداشت کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از درخت توت پول برداشت کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید