از فقدان برنامه جامع توسعه گردشگری در خراسان رضوی رنج می بریم

به گزارش مالکوم، خبرنگاران/خراسان رضوی مدرس گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود با بیان اینکه از فقدان برنامه جامع توسعه گردشگری در استان رنج می بریم، گفت: در این زمینه کوشش هایی اجرا شده است تا بتوانیم نقشه توسعه گردشگری داشته باشیم، اما متاسفانه نتیجه ای نداشته است.

از فقدان برنامه جامع توسعه گردشگری در خراسان رضوی رنج می بریم

از سفر با تور قیمت پایین کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

مسعود منتجبی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، درباره شرایط سرمایه گذاری گردشگری در مشهد اظهار کرد: علی رغم رکودی که در حوزه ساخت و ساز در کشور احساس می گردد، شرایط سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در مشهد خوشبختانه مطلوب است.

وی گفت: در حوزه گردشگری احداث واحدهای اقامتی، رفاهی، تفریحی تدارک دیده شده و در حال احداث است. نکته مهمی در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری وجود دارد این است که باید به جهت دادن در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری بیشتر پرداخته گردد.

مدرس گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود با بیان اینکه نقشه راهی برای سرمایه گذاران وجود ندارد، گفت: معمولا بر اساس برداشت از آنچه احتیاج جامعه است سرمایه گذاران راهنمایی می شوند. سرمایه گذارانی وجود دارند بدون اینکه از سازمان ها و مجموعه های سیاست گذار مشورت بگیرند، به سمت هتل های چهار و پنج ستاره سوق می یابند.

منتجبی با اشاره به اینکه اقتصاد مشهد وابسته به اقتصاد گردشگری است، گفت: اگر ساخت و سازها و سرمایه گذاری هایی که در حوزه عام و فراگیر گردشگری اتفاق می افتد را در نظر بگیریم، بیشترین سرمایه گذاری در مشهد اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه مهم ترین مانع بر سر راه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نداشتن طرح جامع گردشگری است، گفت: اگر این طرح وجود داشته باشد و سرمایه گذاران تکلیف خود را بدانند، در حوزه گردشگری مانعی نخواهیم داشت.

مدرس گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود اضافه نمود: باید توجه داشته باشیم که مسائل سرمایه گذاران عمومی است و تنها مربوط به صنعت گردشگری نیست. تعدد سازمان ها و مراکز تصمیم گیرنده در این حوزه عاملی است که فرایند سرمایه گذاری را کند می نماید.

وی گفت: تصمیمات خاصی که به صورت موردی و منطقه ای از سوی بعضی مدیران اتخاذ می گردد، در مواقعی در جذب سرمایه گذاری منطقه ای تاثیرگذار است.

منتجبی بیان نمود: هر اقدامی که در این زمینه انجام گردد یک روی مثبت و منفی دارد. سرمایه گذاری به ویژه در حوزه گردشگری امتیازات بالایی دارد و اگر نکته منفی وجود داشته باشد پوشش دهی می نماید. اگر چهارچوب مشخصی در برنامه های توسعه ای و سرمایه گذاری داشته باشیم و نظارت صحیحی در این حوزه انجام بدهیم مسائل و نکات منفی سرمایه گذاری به حداقل ممکن می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 721

به "از فقدان برنامه جامع توسعه گردشگری در خراسان رضوی رنج می بریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از فقدان برنامه جامع توسعه گردشگری در خراسان رضوی رنج می بریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید