افت قیمت مسکن در اطراف تهران

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران، قیمت مسکن در شهرهای اطراف تهران به تبعیت از پایتخت مقداری افت کرد. آنالیز های میدانی نشان می دهد نرخ های پیشنهادی در شهرهای جدید پردیس و هشتگرد 10 تا 15 درصد کاهش یافته است. در شهر پاکدشت نیز معاملات کساد شده و دیگر از نرخ های کاذب خبری نیست. در عین حال در هر سه شهر یاد شده حدود نیمی از فروشندگان و حدود 90 درصد خریداران عقب نشینی نموده و تمایلی به انجام معامله ندارند. به همین لحاظ خرید و فروش راکد شده است.

افت قیمت مسکن در اطراف تهران

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

از سوی دیگر هیجانات سیاسی در برداشت از آینده تاثیر گذاشته و بعضی دلالان برای فروش به تکاپو افتاده اند. البته بعضی دلالان از ارائه شرایط واقعی بازار خودداری می نمایند و سعی دارند چشم انداز آینده را افزایشی نشان دهند. با این وجود افزایش عرضه مسکن نشان می دهد نگرانی هایی نسبت به کاهش قیمت در افق پیش رو وجود دارد.

یکی از مشاوران املاک در شهر جدید هشتگرد گفت: قیمت واحدهایی که تا دو هفته قبل حدود 400 میلیون تومان فروخته می شد به 370 میلیون تومان رسیده اما خریدار نیست. البته بعضی مالکان هم در این شرایط تمایلی برای فروش ندارند اما تعدادی دیگر برای فروش عجله دارند. شرایط کلی بازار به نفع خریداران است. از سوی دیگر به دلیل اینکه قیمت ها در هشتگرد به اندازه پردیس رشد نداشته، هنوز ظرفیت قیمتی آن تکمیل نشده و نمی توان انتظار افت قیمت بیش از این مقدار را داشت.

از شهر جدید پردیس هم خبر می رسد که نرخ های پیشنهادی 10 تا 15 درصد کاهش یافته است. افت قیمت در بعضی واحدهای میلیاردی تا 150 میلیون تومان می رسد. چند روز پیش نیز مهدی راهنمایی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید از کاهش 10 درصدی قیمت مسکن در پردیس اطلاع داد.

در شهر پاکدشت معاملات به حالت تعلیق درآمده است. واسطه های ملکی در پاکدشت می گویند که خریداران انتظار افت قیمت دارند و فروشندگان در انتظار افزایش قیمت هستند. با این حال دیگر از نرخ های کذایی خبری نیست و قیمت ها واقعی شده است. در بعضی فایل ها قیمت تا 5 درصد کاهش نشان می دهد. به طور کلی بازار مسکن پاکدشت در رکود به سر می برد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1253

به "افت قیمت مسکن در اطراف تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت قیمت مسکن در اطراف تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید