افزایش اکتشافات و شناسنامه دار شدن فعالیت در زمینه گوهرسنگ ها

به گزارش مالکوم، تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت بر افزایش اکتشافات در زمینه گوهرسنگ ها و شناسنامه دار شدن فعالیت در این حوزه تاکید نمود.

افزایش اکتشافات و شناسنامه دار شدن فعالیت در زمینه گوهرسنگ ها

به گزارش وزارت صمت، علیرضا رزم حسینی در نخستین جلسه شورای راهبری توسعه صنعت گوهرسنگ ها با بیان این مطلب، اضافه نمود: در حوزه گوهرسنگ ها و جواهرات در مراحل ابتدایی کار هستیم و در زمینه استخراج، آموزش و فرآوری باید فعالیت توسعه یابد.

انجام اکتشافات برای شناسایی ذخایر تازه گوهرسنگ

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که در حوزه معادن باید اکتشافات تازه برای شناسایی ذخایر گوهرسنگ ها انجام شود، توضیح داد: ظرفیت های خوبی به خصوص در منطقه ها کویری (سمنان، کرمان و یزد و....) وجود دارد و ارتقاء اکتشافات معدنی باید در دستور کار واقع شود.

رزم حسینی بعلاوه بر انجام اکتشافات با برنامه زمان بندی معین و با مشارکت بخش خصوصی تاکید داشت.

مشارکت بخش خصوصی در شورای راهبری صنعت گوهرسنگ ها

وی بعلاوه خواهان حضور و مشارکت همه جانبه تشکل ها و انجمن های بخش خصوصی در شورای راهبری صنعت گوهرسنگ ها شد و گفت: بخش خصوصی موضوع کار را در دست بگیرد و دولت به اسم تسهیل گر در صحنه حضور داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اعلام کرد: حوزه جواهرات هم باید در شورای راهبری صنعت گوهرسنگ ها وارد شود و با بخش گوهرسنگ ها ترکیب شود. جواهرات طراحی، کیفیت و صادرات خوبی دارد.

رزم حسینی با بیان اینکه فراوری طلا و نقره در شرایط خوبی واقع شده است و روز به روز بهتر، از تشکل های مرتبط با صنعت جواهر آلات هم خواست تا در این حوزه وارد شوند.

استفاده از منابع طرح تام تا 500 میلیارد تومان برای ارتقاء صنعت گوهرسنگ

وی افزایش سهم اشتغال را از چشم اندازهای خوب این حوزه دانست و گفت: از منابع طرح تام به اسم تسهیلات تا 500 میلیارد تومان می توانیم در اختیار ارتقاء این صنعت به ویژه برای کارگاه های کوچک گوهر سنگ ها قرار بدهیم.

وزیر صمت بعلاوه یادآوری کرد: کارگاه های کوچک گوهر سنگ در نیشابور، شهربابک و قزوین ظرفیت های خوبی به وجود آورده اند.

رزم حسینی در انتها تأکید کرد: در حوزه مجوزها برای کارگاه های کوچک این صنعت باید تسهیلگری انجام شود و فعالیت در زمینه گوهر سنگ ها دارای لیسانس، شناسنامه و استاندارد تعریف شده باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1666

به "افزایش اکتشافات و شناسنامه دار شدن فعالیت در زمینه گوهرسنگ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش اکتشافات و شناسنامه دار شدن فعالیت در زمینه گوهرسنگ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید