افزایش خطوط پروازی بین ایران و عمان به 48 پرواز در هفته

به گزارش مالکوم، افزایش خطوط پروازی بین ایران و عمان به 48 پرواز در هفته افزایش یافته است.

افزایش خطوط پروازی بین ایران و عمان به 48 پرواز در هفته

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مقام های رسمی کشوری و لشکری سلطنت عمان، سفرا، دیپلمات ها و وابستگان نظامی دیگر کشورها، شخصیت های سیاسی و فرهنگی و ایرانیان مقیم عمان، شامگاه دوشنبه در باشگاه دیپلماتیک مسقط برگزار گردید. در این مراسم که با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در مسقط و سفارت برگزار گردید، شهاب بن طارق آل سعید، مشاور ویژه سلطان عمان، وزیر نفت و تعدادی از نمایندگان مجالس شورا و دولت عمان، به نمایندگی از دولت این کشور، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به سفیر و سایر دیپلمات های ایرانی در مسقط تبریک گفتند.

سفیر ایران در مسقط در این مراسم، با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران علیرغم تندبادهای شدید و ناملایمات پی در پی، به درختی پایدار و پایدار تبدیل شده است و با برقراری نظام جمهوری، فصل جدیدی را بر مبنای مشارکت و آرای مردم در جهت تحقق اراده ملی شروع کرد. وی با تاکید بر خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام، آن را نمود سلطه ظالمانه این کشور بر دنیا دانست و گفت که ایران در مقابل این سلطه ظالمانه، راه مقاومت در پیش گرفته است. سفیر ایران به روابط ایران و عمان بر اساس اسناد تاریخی اشاره نمود و گفت:

روابط رسمی سیاسی دو کشور از سال 1971 میلادی شروع شد، اما اسناد تاریخی نشان می دهد از سال 597 میلادی این روابط شکل سازمان یافته به خود گرفت و اگرچه فراز و نشیب هایی را دید اما از مرحله ای به مرحله بالاتر ارتقا یافت.

سفیر ایران نقش رهبران دو کشور در گسترش روابط دو جانبه را با اهمیت ویژه و رو به جلو توصیف کرد. وی اضافه نمود که روابط مالی و بازرگانی دو کشور اخیرا وارد مرحله نوینی شده و افزایش حجم تبادل تجاری در دو سال اخیر در نتیجه کوشش های انجام گرفته برای تسهیل تجارت بین دو کشور توسط نهادهای مرتبط با آن، افزایش یافته است. سفیر ایران در مسقط یکی از موارد رشد روابط ایران و عمان در شش ماه اخیر را لغو کردن ویزا ورود به ایران برای اتباع عمانی و صدور ویزا فرودگاهی برای اتباع ایرانی در فرودگاه های عمان معرفی کرد و گفت:

در نتیجه تسهیل در رفت و آمد، خطوط پروازی بین دو کشور به عدد 48 پرواز در هفته از شهرهای مختلف با شرکت های متنوع افزایش یافته است.

در این مراسم، شهاب بن طارق آل سعید، مشاور سلطان عمان در جمع دیپلمات های ایرانی، اشاره نمود که دو کشور کوشش های مثبتی برای توسعه همکاری ها در تمام سطوح انجام داده اند که برای استحکام بیشتر روابط ایران و عمان، نیازمند کوشش و جدیت بیشتری است.

در این مراسم، فیلم های مستندی از دستاوردهای 40 ساله جمهوری اسلامی ایران و فیلم هایی از جاذبه های گردشگری و فرهنگی کشور برای شرکت کنندگان به نمایش در آمد. یک شرکت فرش ایرانی نیز فرش دستباف نفیسی را که دارای قدمتی 50 ساله بود به رسم یادبود به مشاور سلطان عمان اهدا کرد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 478

به "افزایش خطوط پروازی بین ایران و عمان به 48 پرواز در هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش خطوط پروازی بین ایران و عمان به 48 پرواز در هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید