اُمیکرون علائم متفاوتی از سویه دلتا ایجاد می نماید

به گزارش مالکوم، تهران (پانا) - نتایج یک مطالعه نشان می دهد که سویه اُمیکرون علائم متفاوتی از سویه دلتا ایجاد می نماید.

اُمیکرون علائم متفاوتی از سویه دلتا ایجاد می نماید

به گزارش ایسنا، یافته ها حاکی از آن است افرادی که به سویه اُمیکرون آلوده می شوند معمولا علائم بیماری در آنان برای مدت زمان کوتاه تری ادامه پیدا می نماید، کمتر در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان قرار دارند و مجموعه ای از علائم متفاوت از سویه دلتا در این افراد مشاهده می گردد.

متخصصان در یک مطالعه گسترده این موضوع را تایید کردند که دوره بیماری در افراد مبتلا به سویه اُمیکرون کوتاه تر است و مجموعه متفاوتی از علائم در این افراد ظاهر می گردد.

نتایج این مطالعه تنها چند روز پس از آن منتشر شد که سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) 9 علامت دیگر بیماری کووید-19 را به علائم موجود از جمله تب، سرفه مداوم و از دست دادن یا تغییر در حس بویایی یا چشایی افزود.

متخصصان دریافتند افرادی که در زمان شیوع سویه اُمیکرون به بیماری کووید-19 مبتلا شدند، تقریبا نصف افرادی که در زمان شیوع سویه دلتا به این بیماری دچار شدند، حداقل یکی از سه علامت بیماری را گزارش کردند.

بعلاوه متخصصان انگلیسی مشاهده کردند که علائم بیماری در زمان غالب بودن سویه اُمیکرون به طور میانگین 6.9 روز ادامه داشته درحالی که مدت زمان تداوم علائم بیماری در زمان سویه دلتا 8.9 روز بوده است. علاوه براین در مدت زمان شیوع گسترده سویه اُمیکرون احتمال بستری شدن در بیمارستان 25 درصد کمتر بوده است.

نتایج حاکی از آن است که تنها 17 درصد از افرادی که در زمان غالب بودن سویه اُمیکرون به کووید-19 مبتلا شده اند، حس بویایی خود را از دست داده اند. این رقم در زمان غالب بودن سویه دلتا 53 درصد بوده است. با این حال، گلودرد و گرفتگی صدا هر دو میان افراد آلوده به سویه اُمیکرون شایع تر بوده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1994

به "اُمیکرون علائم متفاوتی از سویه دلتا ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اُمیکرون علائم متفاوتی از سویه دلتا ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید