انتشار یک آلبوم موسیقی به یاد غلامعلی پورعطایی

به گزارش مالکوم، آلبوم موسیقی با هم به آهنگسازی و تنظیم برزو امیری و خوانندگی حمید خزاعی با تقدیم به غلامعلی پورعطایی دوتار نواز و خواننده موسیقی خراسان از سوی حوزه هنری منتشر می شود.

انتشار یک آلبوم موسیقی به یاد غلامعلی پورعطایی

به گزارش خبرنگاران، برزو امیری آهنگساز این آلبوم در خصوص فرایند شکل گیری این اثر گفت: آلبوم موسیقی با هم متعلق به 10 سال پیش است که شامل تصانیفی چون بیا با هم با شعری از مولانا، دریا دل و افلاکیان با شعری از رهی معیری، نسیم صبحگاهی با شعری از حافظ در ژانر موسیقی ایرانی و دو قطعه محلی خراسانی همچون نوایی نوایی و زلفا یارم است که با تنظیم تازه ارائه می شوند.

وی ادامه داد: از آنجایی که قطعه نوایی نوایی با نام مرحوم پورعطایی پیوند خورده، تصمیم گرفتم با پرداختن به موسیقی خراسان این آلبوم را به ایشان تقدیم کنم.

امیری با اشاره به پرداختن و توجه به موسیقی خراسانی اضافه کرد: شاخه اصلی کار من موسیقی سنتی است، اما متأسفانه به خاطر اینکه درشرایط کنونی این سبک از موسیقی مخاطب ندارد، تمرکزم را روی موسیقی محلی گذاشتم و سعی کردم به همه موسیقی های منطقه ها ایران در کنار موسیقی منطقه خودم؛ کرمانشاه بپردازم به طوری که با تشکیل گروه ترنگ از سال 1384 در همه اجراهایم یک بخش را در کنار موسیقی ایرانی به موسیقی محلی اختصاص دادم که با تنظیم های خودم آنها را به مخاطبانمان ارائه می دهم.

امیری در پاسخ به این سؤال که چه فاکتورهایی را برای ساخت قطعات آلبوم با هم برای توجه نسل کنونی به موسیقی ایرانی در نظر گرفته اید، گفت: در تمامی آثارم سعی می کنم تصانیفی را برای ساخت در نظر بگیرم که به لحاظ شعر و ملودی و تنظیم، ریتمیک و عامه پسند باشند و ضمن بهره مندی از سازهای غربی در کنار سازهای ایرانی، ترکیبی تازه و به روز را از موسیقی ایرانی ارائه می دهم. اما در آلبوم موسیقی با هم دست به ساختار موسیقی سنتی نزدم، به گونه ای که فرم سنتی خودش را دارد و حتی آنسامبل کاملاً سنتی و تنظیم ها به صورت اونیسون هستند.

این آهنگساز در خصوص بهره مندی از سازهای محلی که در حال فراموشی هستند در آثارش گفت: سازهای منطقه کردستان و بسیاری سازهای منطقه ها دیگر یا کاملاً از بین رفته اند و یا در روستاهای دوردست نواخته می شود که کم کم در حال از بین رفتن هستند. این سازها کاملاً با رپرتوار موسیقی محلی نواخته می شوند و ما در مقام آهنگساز کارهای زیادی می توانیم برای حفظ آنها انجام دهیم، از جمله ساخت و تنظیم قطعاتی برای آنها و پیدا کردن نوازنده و سازنده ساز، اما اسپانسر حرف اول را می زند و از آنجایی که ما هیچ حامی مالی نداریم یک تنه نمی توانیم این کارها را انجام دهیم.

خالق آلبوم موسیقی با هم در خصوص استفاده از موسیقی نواحی در ساخت موسیقی دستگاهی بیان داشت: من معتقدم که موسیقی نواحی در همه ابعاد موسیقی دستگاهی وجود دارد از تصانیف گرفته تا آوازها و گوشه ها؛ بنابراین جزو جدانشدنی از موسیقی دستگاهی است.

آلبوم موسیقی با هم به آهنگسازی و تنظیم بروز امیری و خوانندگی حمید خزاعی شامل قطعاتی چون ساز و آواز، تصنیف افلاکیان و دریا دل با شعری از رهی معیری، بیا با هم با شعری از مولانا، نسیم صبحگاهی با شعری از حافظ، نوایی نوایی و زلفا یارم است که در آن نوازندگانی چون برزو امیری: کمانچه و دف، محمدرضا اصغری: سنتور، سجاد سقایی: عود، هادی پورعطایی: دوتار، مجید علیزاده: تنبک، محمد موسوی: تار، در کنار هم خوانانانی چون مریم نیک بین، ثمین مهرپویان، بیتا همدانی، بهرخ شورورزی، برزو امیری، مجید علیزاده، محمدرضا اصغری به اجرای قطعات پرداخته اند.

این آلبوم به زودی از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری در بازار موسیقی منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1912

به "انتشار یک آلبوم موسیقی به یاد غلامعلی پورعطایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار یک آلبوم موسیقی به یاد غلامعلی پورعطایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید