ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در سرایان خراسان جنوبی

به گزارش مالکوم، مسئول اداره میراث فرهنگی سرایان از استقبال سرمایه گذاران بومی و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی جدید در این شهرستان اطلاع داد.

ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در سرایان خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی، محمد عرب رئیس اداره میراث فرهنگی سرایان گفت: این شهرستان درزمینهٔ استقبال سرمایه گذاران بومی و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی عملکرد قابل قبولی داشته و تاکنون اقامتگاه های بوم گردی نمکزار، راویج و زرین چاه در کویر زیبای سه قلعه یا بهشت منجمان، اقامتگاه بوم گردی گوهر خاتون در روستای گردشگری مصعبی، اقامتگاه بوم گردی عمارت میرزا در روستای نوده و اقامتگاه بوم گردی و سفره خانه سنتی کاه کوه در شمال شهر سرایان به بهره برداری رسیده و ظرفیت این اقامتگاه ها 300 نفر است.

او گفت: مجوز احداث و ایجاد 14 اقامتگاه بوم گردی دیگر در سطح شهرستان ازجمله دو واحد در روستای کریمو، یک واحد در روستای مصعبی، در شهر آیسک و روستاهای نرم و بنی خانیک هرکدام یک واحد، اقامتگاه بوم گردی و مجتمع تفریحی در کال زو و سد شهیدپارسا، دو واحد در حال احداث نیز در کویر سه قلعه و... صادرشده است و امیدواریم تا انتها سال 1399 این اقامتگاه ها به بهره برداری برسند.

مسئول اداره میراث فرهنگی سرایان اضافه کرد: تقریباً در تمام مناطق گردشگر پذیر شهرستان، سرمایه گذاران ورود نموده اند و طرح های گردشگری در حال احداث است.

عرب ظرفیت های حوزه صنایع دستی شهرستان را نیز بسیار خوب و متنوع توصیف کرد که با سرمایه گذاری اندک بازدهی بالایی نیز دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 336

به "ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در سرایان خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در سرایان خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید