بذرپاش: تفریغ بودجه 1400 هم زودتر از موعد ارائه می گردد

به گزارش مالکوم، اسبات در ملاقات وزیر اقتصاد، تاکید نمود: گزارش تفریغ بودجه 1400 هم مانند بودجه 1399 زودتر از موعد ارائه می گردد.

بذرپاش: تفریغ بودجه 1400 هم زودتر از موعد ارائه می گردد

یه گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، سید احسان خاندوزی وزیر امور مالی و دارایی با حضور در دیوان محاسبات، با مهرداد بذرپاش رئیس دیوان ملاقات و مصاحبه کرد.

در این ملاقات، رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به ارائه گزارش تفریغ بودجه سال 1399 چهارماه زودتر از موعد قانونی و نیز نظارت مستمر بر اجرای بودجه سال 1400 در مقاطع دوماهه، این اقدام را فرصت مناسبی برای دولت جهت تدوین بودجه کارآمدتر و اثربخش تر برای سال آینده دانست و از وزارت اقتصاد و خزانه داری کل کشور بابت همکاری در این اقدام تحولی، صمیمانه تشکر کرد.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد نیز با ارزشمند دانستن سرعت عمل دیوان محاسبات در تسلیم گزارش تفریغ بودجه، از رئیس کل دیوان محاسبات درخواست کرد در فرایند اصلاحات مالی کشور، این وزارتخانه را کمک کند.

در این جلسه، موضوع مصوبات هیات مقررات زدایی مورد بحث و گفتگو نهاده شد و مقرر شد دیوان محاسبات جهت ضمانت اجرای بهتر مصوبات این هیات، همکاری داشته باشد.

از دیگر تصمیمات مهم این جلسه، توافق برای همکاری بیشتر خزانه داری کل کشور جهت ارائه گزارش تفریغ بودجه سال 1400 در زمانی زودتر از شهریورماه بود.

لزوم اقدام عملی برای اصلاح ساختار بودجه و تاکید بر گریز ناپذیربودن از آن، از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود که رئیس کل دیوان محاسبات کشور و وزیر امور مالی و دارایی ضمن اذعان به آن، تاکید داشتند از مهمترین اقدامات در تحقق این امر، تقدم داشتن معین منابع بر تصویب مصارف است.

معین نقش همه بخش ها از جمله صندوق های بازنشستگی و شرکت های ذیل آنها، شهرداری ها و همه نهاد های عمومی غیردولتی در توسعه کشور از دیگر توافقات این جلسه بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1774

به "بذرپاش: تفریغ بودجه 1400 هم زودتر از موعد ارائه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بذرپاش: تفریغ بودجه 1400 هم زودتر از موعد ارائه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید