نمایندگان مجلس حقوق 80 میلیون تومانی نمی گیرند

به گزارش مالکوم، نایب رئیس اول مجلس پرداخت حقوق 80 میلیون تومانی به نمایندگان را تکذیب کرد.

نمایندگان مجلس حقوق 80 میلیون تومانی نمی گیرند

به گزارش خبرنگاران، علی نیکزاد نایب رئیس اول مجلس در نشست علنی امروز مجلس، پرداخت حقوق 80 میلیون تومانی به نمایندگان را تکذیب کرد و گفت که این پرداختی زیر 20 میلیون تومان است.

او این موضوع را در پاسخ به یکی از نمایندگان بیان کرد که با تأکید بر مقابله با پرداخت حقوق های نجومی در لایحه بودجه 1401 گفته بود فیش هایی از خود مجلس منتشر شده و آقای نیکزاد فیش 80 میلیون تومانی که گفته می گردد برای یکی از کارکنان مجلس است، صحت دارد یا خیر؟ اگر صحت دارد باید با آن برخورد گردد، در غیر این صورت مجلس موضع رسمی خود را اعلام کند.

آصفری در تذکرش گفت که مردم ناکارآمدی مدیران را و اینکه خود زندگی اشرافی دارند، تحمل نخواهند کرد. هر چند زندگی و امکانات آقای رئیسی تعیین است، اما باید توجه کند مدیرانش چه مقدار عایدی دارند.

موضوع حقوق های نجومی در چند ماه اخیر به ویژه پس از انتشار بعضی فیش های حقوقی در فضای مجازی بازتاب داشت و واکنش های مختلفی به آن داده شد. مجلس یازدهم در ماه های گذشته پس از موافقت با تقاضای بعضی نمایندگان برای تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی، هیئتی را برای پیگیری این موضوع تشکیل دادند.

صاحب نظران بیان می نمایند نبود شفافیت در پرداخت حقوق و مزایا و اعمال نشدن نظارت قانونی بر پرداختی ها علت بروز پدیده نجومی بگیری شده است. بعضی گزارش ها از پرداخت پاداش های 120 تا 180 میلیون تومانی در بعضی هیئت مدیره های بانک ها حکایت دارند. قانون های سالانه بودجه با تعیین شدن پایه حقوق، حداکثر دریافتی کارکنان دولتی را تعیین می نمایند که کارشناسان بر عادلانه کردن پرداختی به کارمندان تأکید دارند.

خبرنگاران سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1972

به "نمایندگان مجلس حقوق 80 میلیون تومانی نمی گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگان مجلس حقوق 80 میلیون تومانی نمی گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید