برنامه وزارت ورزش برای بودجه 99 فدراسیون ها، تدوین الگوی اقتصادی

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران، مرحله نخست بودجه 99 فدراسیون های ورزشی توسط وزارت ورزش به حساب آنها واریز شده است. البته این مرحله از بودجه به صورت علی الحساب پرداخت شد چرا هنوز رقم تخصیصی به فدراسیون ها در امسال تعیین نیست.

برنامه وزارت ورزش برای بودجه 99 فدراسیون ها، تدوین الگوی اقتصادی

وزارت ورزش همه ساله در تفاهم نامه اقتصادی که با فدراسیون ها منعقد می نماید، میزان اعتبار آنها را معین می نماید. این تفاهم نامه امسال هم میان وزارت ورزش با 52 فدراسیون منعقد خواهد شد البته بعد از نهایی شدن الگو یا نظام نامه اقتصادی که طرح و تدوین آن برای نخستین بار در وزارت ورزش شروع شده است.

مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در مصاحبه با خبرنگاران در این مورد اینگونه توضیح داد: برای نخستین بار قرار است یک الگو یا نظام نامه اقتصادی طراحی گردد تا بودجه سال 99 فدراسیون ها بر اساس آن معین گردد. شاخص های موردنظر برای تدوین این الگو در حال نهایی شدن است.

وی در خصوص شاخص های تعریف شده برای معین بودجه تخصیصی هر یک از فدراسیون ها توضیح داد: تدوین الگوی اقتصادی مبتنی بر عملکرد سال 98 فدراسیون هاست، این طور نیست که رقم بودجه فدراسیون ها به میزان درصد معینی افزایش یا کاهش داشته باشد. چگونگی عملکرد سال گذشته هر یک از فدراسیون ها در حوزه های مختلف معین نماینده رقم بودجه آنها برای امسال خواهد شد.

معاون وزیر ورزش تاکید نمود: در ارزیابی عملکرد سال گذشته فدراسیون ها مهمترین محورها به حوزه قهرمانی و همگانی اختصاص دارد ضمن اینکه حوزه قهرمانی خود دربرگیرنده لایه های مختلفی است که مدال آوری بخش عمده آن به حساب می آید.

علی نژاد با بیان اینکه تا دو هفته دیگر جمع بندی در خصوص شاخص های لحاظ شده در الگوی اقتصادی نهایی می گردد، گفت: بعد از آن وارد مرحله ارزیابی عملکرد فدراسیون ها می شویم. برای تکمیل کار در این مرحله از خودِ فدراسیون ها می خواهیم که ارزیابی لازم را از عملکرد خود ارائه دهند. در واقع وزارت ورزش ارزیابی های خود را دارد اما ملاک بخشی از ارزیابی هم اطلاعات دریافتی از فدراسیون هاست.

به گفته وی، بعد از حاصل شدن نتیجه کامل از ارزیابی عملکرد سال گذشته فدراسیون ها و لحاظ کردن آن در الگوی اقتصادی طراحی شده، انعقاد تفاهم نامه اقتصادی انجام می گردد.

علی نژاد گفت: تفاهم نامه اقتصادی وزارت ورزش با فدراسیون ها سال های گذشته هم امضا می شد اما تفاهم نامه اقتصادی امسال با همواره متفاوت خواهد بود چراکه ملاک آن الگوی اقتصادی طراحی شده خواهد بود.

بحران کرونا بسیاری از رویدادهای ورزشی را تحت تأثیر قرار داده طوری که در بعضی از فدراسیون های بین المللی، از حجم این رویدادها کاسته شده است. در ایران هم هنوز اردوها و مسابقات در برنامه قرار نگرفته است. این موضوع تأثیری در بودجه 99 فدراسیون ها نخواهد داشت؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: به هر حال نوع و چگونگی برنامه فدراسیون ها معین نماینده است. قاعدتاً وقتی حجم اردوها و مسابقات کمتر می گردد فدراسیون ها باید به سمت کارهای توسعه ای حرکت نمایند و به اموری مانند استعدادیابی، تجهیز زیرساخت ها و … بپردازند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش همچنین در خصوص زمانِ تخصیص بودجه به فدراسیون ها و اینکه مرحله جدید بر اساس الگوی اقتصادی طراحی شده خواهد بود؟، گفت: مرحله نخست بودجه فدراسیون ها به صورت علی الحساب پرداخت شده است. سعی داریم طراحی الگوی اقتصادی را زودتر نهایی کنیم تا پرداختی مرحله دوم یا شاید هم سوم بر این اساس انجام گردد. البته زمان تخصیص بودجه از خزانه دولت هم معین نماینده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 931

به "برنامه وزارت ورزش برای بودجه 99 فدراسیون ها، تدوین الگوی اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه وزارت ورزش برای بودجه 99 فدراسیون ها، تدوین الگوی اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید