تأمین زمین برای 7 هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش مالکوم، زمین مورد نیاز برای هفت هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی تأمین شده است.

تأمین زمین برای 7 هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در مراسم اختتامیه نمایشگاه صنعت ساختمان، توسعه و اشتغال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان با بیان اینکه خراسان جنوبی چهارمین استان در اتمام و اختتامیه مسکن مهر در کشور بود گفت: در طرح اقدام ملی مسکن نیز خراسان جنوبی رتبه پنجم در سطح کشور را دارد.

او افزود: در برنامه نهضت ملی مسکن که مورد تأکید دولت و وزارت راه وشهرسازی است، سهمیه خراسان جنوبی حدود 40 هزار واحد است که از این تعداد حدود 22 هزار واحد سهمیه مسکن شهری و 18 هزار واحد روستایی است و تا امروز 27 هزار و 500 نفر در این طرح تقاضا محور ثبت نام کرده اند.

داعی بیان نمود: این درحالی است که در کشور در حدود 30 درصد شهر ها سامانه ثبت نام باز است که در خراسان جنوبی از 30 شهر برای 25 شهر یعنی بیش از 70 درصد شهر های استان امکان ثبت نام وجود دارد که نشان از عزم مجموعه راه و شهرسازی استان دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین استفاده از طرح خود مالکان برای افرادی که زمین و پروانه ساخت دارند در تمام شهر های استان فعال شده و می توانند از تسهیلات مسکن برای ساخت واحد ها اقدام کنند.

او گفت: در صنعت ساختمان تقریبا 120 صنعت به صورت مستقیم وابسته به صنعت مسکن و 12 تا 15 درصد تولید ناخالص کشور وابسته به صنعت مسکن و ساختمان است و بر اساس مطالعات وزارت راه شهرسازی به ازای ساخت هر 100متر ساختمان، 2.4 شغل ایجاد می شودکه 1.4 به صورت مستقیم و یک شغل به صورت غیرمستقیم است.

داعی با بیان اینکه با پیگیری های اجرا شده در پارسال کل راستا 125 کیلومتری محور سربیشه - ماهیرود تعیین تکلیف شده و دارای 4 پیمانکار است شرح داد: تا به امروز 10 کیلومتر دو بانده و 10کیلومتر آسفالت شده و 10کیلومتر دیگر تا پایان سال آسفالت خواهد شد و بیش از 700 میلیارد تومان قرارداد های ما در این محور است که به صادرات مصالح ساختمانی و صادرات استان کمک می کند.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1833

به "تأمین زمین برای 7 هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین زمین برای 7 هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید