همکاری های مشترک استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور عمان توسعه می یابد

به گزارش مالکوم، رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با تأکید بر توسعه همکاری های مشترک استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور عمان، گفت: برای ایجاد یک ارتباط دائم و فراگیر احتیاج به صدور ویزا کثیرالورود است تا تجار ما به راحتی بتوانند از عمان بازدید نمایند.

همکاری های مشترک استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور عمان توسعه می یابد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از یاسوج، جبار کیانی ظهر امروز در نشست سفیر عمان با فعالین مالی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران و کشور پادشاهی عمان از دیرباز دوستانی وفادار برای هم بوده اند، گفت: کشور ما در شرایط سخت همراه و همکار عمان بوده و عمان هم در شرایط تحریم با ما یار و همراه بوده است و طبیعی است که با توجه به این روابط خوب و دیرینه می بایست مناسبات سیاسی و مالی خوبی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فاصله نزدیک خلیج فارس و دریای عمان به کشور عمان ظرفیت و پتانسیل های این کشور در جهت ایجاد مناطق ویژه مالی از جمله منطقه صحار است، اضافه نمود: تصور ما در بخش خصوصی این است که مناسبات مالی ما در حد مناسبات سیاسی ما نیست و این کمبود و کاستی را می بایست ما در بخش خصوصی جبران کنیم و این شرایط هم بعد از برجام برای تجار و بازرگانان ما به خوبی فراهم شده است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج مطرح نمود: بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد اعتقاد دارد کشور عمان می تواند ظرفیت بسیار خوبی برای ما باشد و بنادر عمان می تواند جایگزین بنادر دیگری گردد که هم اکنون در آن بنادر به فعالیت مشغول هستیم.

کیانی ابراز کرد: استان زیبای کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور عزیز ایران را تشکیل می دهد و همانگونه که ملاحظه کردید سرزمینی با غنای خدادادی فراوان است که از جمله این ظرفیت های خدادادی می توان به دارا بودن 25 درصد نفت و گاز کشور، 10 درصد آب کشور، 8.8 درصد جنگل های کشور و 25 درصد جنگل های زاگرس اشاره نمود.

وی بیان نمود: این استان سرزمینی با اقلیمی چهارفصل و بسیار زیبا و دارای قابلیت های گردشگری بوده که به پایتخت طبیعت ایران معروف است و محصولات باغی فراوان، تنوع گوناگون گیاهان دارویی و مهم تر از همه همسایگی با استان های بزرگ فارس، اصفهان و خوزستان از قابلیت های این استان است که می تواند فرصت خوبی را برای بازرگانان عمان فراهم آورد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: ما سال گذشته با حضور در نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی در مسقط، استارت ایجاد یک رابطه صمیمی و محبت آمیز را به دلیل علاقه مندی مردم عمان به بازدید از غرفه های ایران زده ایم و بازدید از بعضی مناطق آزاد کشور عمان و دیدار با بعضی مسئولان این مناطق، فرصتی را به وجود آورده که بتوانیم همکاری های مشترک مان را توسعه دهیم.

کیانی مطرح نمود:کالاهای بسیار خوب استان کهگیلویه و بویراحمد و ظرفیت های خدمات فنی و مهندسی این استان که قابلیت های بسیار بالایی دارد می تواند رونق بخش فضای کسب و کار عمان و مولد ارز و منافع برای کشور ما باشد.

وی بیان نمود: برای ایجاد یک ارتباط دائم و فراگیر احتیاج به صدور ویزا کثیرالورود است تا تجار ما به راحتی بتوانند از عمان بازدید نمایند فرصت های آنجا را مطالعه نموده و نهایتا به گسترش روابط همت بورزند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: مسائل بانکی، صدور ضمانت نامه ها و گشایش های ارتباطات ارزی از جمله مسائلی است که فراروی تجار دو کشور است که امیدارم با قولی که امروز سفیر کشور عمان به استاندار کهگیلویه و بویراحمد دادند بخشی از این مشکل حل گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 495

به "همکاری های مشترک استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور عمان توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های مشترک استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور عمان توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید