ترس از شوکه شدن تقاضا قیمت نفت را پایین برد

به گزارش مالکوم، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در پی نگرانی ها از رشد تورم و آسیب تماشا رشد مالی بر اثر جهش هزینه های انرژی، کاهش پیدا کرد.

ترس از شوکه شدن تقاضا قیمت نفت را پایین برد

به گزارش خبرنگاران، بهای معاملات نفت برنت با 11 سنت معادل 0.1 درصد کاهش، به 83 دلار و 31 سنت در هر بشکه رسید و به افت 23 سنتی که روز گذشته داشت، افزود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 11 سنت کاهش، به 80 دلار و 53 سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز سه شنبه 12 سنت افزایش داشت.

هر دو شاخص پس از انتشار آماری که نشان داد واردات چین 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا نموده است، افت قیمتی که ابتدای معاملات داشتند را به اندازه 70 سنت احیا کردند.

چین به همراه اروپا و هند با کمبود زغال سنگ و گاز طبیعی دست و پنجه نرم می نماید که باعث جهش قیمت این سوخت های مورد استفاده برای فراوری برق شده است. قیمت زغال سنگ حرارتی چین روز چهارشنبه در پی جاری شدن سیل در استان شنکسی که کمبود عرضه زغال سنگ را تشدید می نماید، به رکورد بالای تازه صعود کرد.

دلار قوی که نزدیک به بالاترین حد یک سال اخیر معامله می گردد، روی قیمت های نفت تاثیر گذاشت و معاملات را برای خریداران غیرآمریکایی گران تر کرد.

صندوق بین المللی پول (IMF) روز سه شنبه دورنمای رشد برای آمریکا و اقتصادهای بزرگ دیگر را به علت نگرانی از اختلالات زنجیره تامین و فشارهای هزینه که مانع احیای اقتصاد جهانی از پاندمی ویروس کرونا می گردد، تنزل داد.

تحلیلگران بانک کامن ولث این نگرانی صندوق را مورد توجه قرار دادند که نیروی رشد مالی ضعیف شده و ابهامات افزایش پیدا نموده است.

با این حال، ناظران نفت همچنان به این موضوع متمرکز هستند که آیا افزایش قیمت های گاز و زغال سنگ به تقاضای بیشتر برای فرآورده های نفتی به منظور فراوری نیرو منجر خواهد شد.

تحلیلگران ANZ Research در یادداشتی نوشتند: انتظارات رو به رشدی وجود دارد که قیمتهای بالا برای گاز و زغال سنگ حرارتی احتمالا تقاضا برای سوخت های جایگزینی مانند دیزل و نفت کوره را تقویت می نماید.

بر اساس گزارش رویترز، بازار منتظر انتشار آمار هفتگی ذخایر نفت آمریکاست که به علت تعطیلات روز کلومبوس در روز دوشنبه، یک روز به تاخیر افتاد. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز برآورد نموده اند که ذخایر نفت آمریکا 100 هزار بشکه در هفته منتهی به هشتم اکتبر افزایش پیدا نموده که سومین رشد هفتگی متوالی خواهد بود.

بعلاوه آنها برآورد کردند ذخایر بنزین در این مدت حدود 100 هزار بشکه افزایش یافته در حالی که ذخایر سوخت های دیگر شامل دیزل، نفت کوره و سوخت جت حدود یک میلیون بشکه کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1761

به "ترس از شوکه شدن تقاضا قیمت نفت را پایین برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترس از شوکه شدن تقاضا قیمت نفت را پایین برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید