تفاهم دریایی آمریکا و عمان

به گزارش مالکوم، ایالات متحده یک توافق راهبردی بندری را با عمان منعقد نموده است که به گفته مقام های آمریکایی به ارتش این کشور اجازه خواهد داد تا دسترسی بهتری به منطقه خلیج فارس داشته باشد.

تفاهم دریایی آمریکا و عمان

با همراهی بلیط کشتی به عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مقام های آمریکایی اعلام کردند: ایالات متحده روز یکشنبه به یک توافق راهبردی مهم بندی با عمان دست یافته است که به ارتش آمریکا اجازه می دهد دسترسی بهتری به منطقه خلیج فارس داشته باشد و احتیاج کمتری برای اعزام ناوهای جنگی خود به تنگه هرمز داشته باشد.

این گزارش اضافه نمود: سفارت آمریکا در عمان با انتشار بیانیه ای اعلام نموده است که این توافقنامه دسترسی آمریکا به بنادر دُقم و صَلاله عمان در خلیج فارس را تسهیل خواهد نمود و بر تعهد دو کشور برای ارتقای اهداف امنیتی مشترک در منطقه تاکید می نماید.

این توافقنامه برای عمان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که میخواهد صندلی بنادر خود در منطقه را ارتقا دهد.

رویترز اضافه نمود: انعقاد این قرارداد راهبردی در شرایطی است که آمریکا به شدت نگران توسعه برنامه های موشکی ایران علی رغم تحریم های بین المللی است.

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده در این باره گفت: این توافق به واسطه آنکه دسترسی آمریکا به بنادری را تسهیل می نماید که مسیرها و آبراه های منطقه را به یکدیگر متصل خواهد نمود، از اهمیت زیادی برخوردار است. این توافق به ارتش آمریکا قدرت مقاومت و ایستادگی بیشتری در زمان وقوع بحران خواهد داد.

این مقام آمریکایی اضافه نمود: این توافقنامه موجب گسترش و توسعه گزینه های نظامی آمریکا در منطقه در صورت وقوع هرگونه بحرانی خواهد شد.

این توافقنامه همچنین موجب ارتقای صندلی بنادر عمان در منطقه خاورمیانه خواهد شد، آن هم در شرایطی که عمان میخواهد اقتصاد خود را از وابستگی به صادرات نفت و گاز رها کند.

این قرارداد موجب ارتقای صندلی آمریکا در منطقه خواهد شد، آن هم در شرایطی که چین نیز به شدت به دنبال افزایش نفوذ جهانی خود است.

شرکت های چینی نیز قصد دارند 10.7 میلیارد دلار در پروژه های بندری عمان سرمایه گذاری نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 663

به "تفاهم دریایی آمریکا و عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم دریایی آمریکا و عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید