توقیف وب سایت رسانه ها را از مجاری حقوقی پیگیری می کنیم

به گزارش مالکوم، سخنگوی وزارت امور خارجه توقیف وب سایت رسانه های زیر مجموعه صداوسیما را مصداق کوشش سیستماتیک آمریکا برای مخدوش کردن آزادی بیان خواند و گفت این موضوع را از مجاری حقوقی پیگیری می کنیم.

توقیف وب سایت رسانه ها را از مجاری حقوقی پیگیری می کنیم

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به توقیف وب سایت رسانه های ایرانی زیرمجموعه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران این اقدام را مصداق کوشش سیستماتیک ایالات متحده برای مخدوش کردن آزادی بیان در سطح جهانی و خاموش کردن صداهای مستقل در فضای رسانه ای خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه این استانداردهای دوگانه از سوی واشنگتن را شرم آور خواند و اضافه کرد: دولت فعلی ایالات متحده دقیقا جهت دولت قبلی آمریکا را ادامه داده که نتیجه ای جز شکست مضاعف برای واشنگتن در پی نخواهد داشت.

خطیب زاده در خاتمه تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران ضمن رد این اقدام غیرقانونی و قلدرمابانه، از مجاری حقوقی موضوع را پیگیری خواهد نمود.

وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در اقدامی به بهانه نقض تحریم های آمریکا، دامنه اینترنتی 33 وب سایت مورد استفاده اتحادیه رادیوها و تلویزیون اسلامی ایران و سه وب سایت متعلق به کتائب حزب الله عراق را توقیف کرد.

بنا بر گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، ناظمی در واکنش به این اقدام آمریکا گفت: ضمن رد این اقدام غیرقانونی و قلدرمآبانه که کوشش برای محدود کردن آزادی بیان است، این موضوع به وسیله کانال های قانونی پیگیری خواهد شد.

وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیه ای، اتحادیه رادیوها و تلویزیون اسلامی (IRTV) را به عنوان یک نهاد طبقه بندی شده ویژه معین کرد به این مفهوم که این نهاد نمی تواند بدون مجوز دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا در زمینه دامنه اینترنتی و راه اندازی وب سایت، خدمات دریافت کند.

شامگاه سه شنبه عکسی روی وب سایت چندین رسانه متعلق به جریان مقاومت از جمله وب سایت های العالم، الجهته و پرس تی وی نهاده شد که اعلام نمود دولت آمریکا این وب سایت ها را توقیف نموده است.

در تصویری که برای اعلام مسدودی این رسانه ها روی این وب سایت ها قرار داده شده به قوانینی برای توجیه این اقدام استناد شده که به دولت آمریکا اجازه می دهد دارایی های نهادهای دخیل در قاچاق فناوری ها، مواد و سلاح های هسته ای، شیمیایی، بیولوژیک و رادیولوژیک و یا دخیل در ساخت، واردات، فروش یا توزیع مواد غیرقانونی را مصادره کند.

آمریکا پیش از این در بهمن ماه سال 1397 دامنه دات کام خبرگزاری فارس را مسدود نموده بود. در ایمیلی که در آن موقع از طرف سرویس دهنده بین المللی این دامنه برای خبرگزاری فارس ارسال شده به صراحت دلیل این انسداد غیرقانونی دستورالعمل مقرر شده توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) و قرار دریافت این خبرگزاری در فهرست SDN عنوان شده بود.

دولت آمریکا علاوه بر این، شهریورماه سال 1399 اعلام نمود 3 وب سایت مورد استفاده توسط شرکت هایی را که در انتقال نفت ایران به ونزوئلا نقش داشته اند توقیف کرد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1604

به "توقیف وب سایت رسانه ها را از مجاری حقوقی پیگیری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقیف وب سایت رسانه ها را از مجاری حقوقی پیگیری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید