خبرنگاران کرونا 39 میلیارد ریال به زنان سرپرست خانوار گنبد خسارت زد

به گزارش مالکوم، گنبدکاووس - خبرنگاران - رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گنبدکاووس از خسارت 46 میلیارد و 800 میلیون ریالی بیماری کووید 19 به مراکز فنی و حرفه ای بخش خصوصی این شهرستان اطلاع داد و گفت: حدود 39 میلیارد ریال از خسارت ها به آکادمی هایی با مدیریت زنان سرپرست خانوار تحمیل شد.

خبرنگاران کرونا 39 میلیارد ریال به زنان سرپرست خانوار گنبد خسارت زد

محمدرضا ملکان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: مدیریت 83 درصد از 64 آکادمی فنی و حرفه ای بخش خصوصی گنبدکاووس برعهده بانوان است که بیشتر آنان، زنان سرپرست خانوار هستند که در ساختمان های استیجاری فعالیت داشته و براثر شیوع کرونا و تعطیلی و یا کاهش فعالیت، خسارت زیادی متحمل شدند.

وی از پرداخت تسهیلات جبران خسارت کرونا به آکادمی های فنی و حرفه ای گنبدکاووس اطلاع داد و اضافه کرد: تا به امروز به 70 درصد از صاحبان این مراکز هر کدام بین 60 تا 160 میلیون ریال وام با کارمزد 12 درصد پرداخت شده است.

ملکان ادامه داد: سال جاری 792 نفر دوره آموزش مهارتی در مراکز فنی و حرفه ای بخش خصوصی گنبدکاووس به هنرجویان ارائه شد که در مقایسه با 2 هزار و 400 نفر دوره آموزش مدت مشابه سال گذشته، به یک سوم کاهش یافته است.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گنبدکاووس با اشاره به فعالیت مقطعی آکادمی بر اساس شرایط شیوع کرونا در شهرستان، گفت: مطابق اعلام شیوه نامه ابلاغی ستاد مقابله با کرونا با صعودی شدن فرایند شیوع بیماری کووید 19، فعالیت این آکادمی از 18 آبان تعطیل شد.

ملکان اضافه کرد: عده ای از این موضوع سوء استفاده کردند و به صورت غیرمجاز رشته های خاص مانند مراقبت های زیبایی و یا خیاطی را در خانه و آرایشگاه ها آموزش می دهند که احتیاج به پیگیری مراجع مرتبط برای جلوگیری از ادامه فعالیت آنها وجود دارد.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان تا روز چهارشنبه 579 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بودند که از این تعداد 108 نفر در بخش مراقبت های ویژه (آی سی یو) بستری و 52 بیمار به علت وخامت اوضاع به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت که در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (15 آذر 1399) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 12 هزار و 151 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و هزار و 562 نفر بستری شدند، با این حساب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به یک میلیون و 28 هزار و 986 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1295

به "خبرنگاران کرونا 39 میلیارد ریال به زنان سرپرست خانوار گنبد خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا 39 میلیارد ریال به زنان سرپرست خانوار گنبد خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید