خوابگاه ها از دغدغه های اصلی ما در بازگشایی دانشگاه ها هستند

به گزارش مالکوم، معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا با بیان اینکه پس از بازگشایی دانشگاه ها برای آموزش حضوری، مسئله خوابگاه ها از دغدغه های اصلی ما است، گفت: اگر قرار باشد دانشگاه ها برای حضور دانشجویان باز باشند و فضای دانشگاه عملی تر باشد، ما با مشکل بسیار بزرگ کمبود ظرفیت روبرو خواهیم بود.

خوابگاه ها از دغدغه های اصلی ما در بازگشایی دانشگاه ها هستند

دکتر شهلا بختیاری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد:پس از شیوع ویروس کرونا، ما مجبور شدیم تعداد بسیار محدودی از دانشجویان را در خوابگاه های الزهرا پذیرش کنیم و از آن موقع رعایت پروتکل های اجتماعی به صورت جدی در فضای دانشگاه شروع شد. اتاق های دانشجویان در خوابگاه ها نیز به صورت دو نفره طراحی شد تا شرایط و فضای عمومی دانشگاه از شرایط بهداشتی کامل برخوردار باشد.

وی در رابطه با احتمال بازگشایی دانشگاه ها در اواسط ماه جاری اضافه نمود: بحث بازگشایی دانشگاه ها ارتباط بسیار نزدیکی با فضای خوابگاهی دارد و ما با مسئله بزرگی روبرو هستیم. اگر قرار باشد دانشگاه ها برای حضور دانشجویان باز باشند و فضای دانشگاه عملی تر باشد، ما با مشکل بسیار بزرگی روبرو خواهیم بود.

معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا گفت: این مشکل به این علت بیشتر می گردد که قرار است اتاق ها به علت رعایت پروتکل های بهداشتی از جمعیت کمتری برخوردار باشند و تعداد پذیرش در اتاق ها کاهش یابد.

وی با اشاره به حذف ترم هایی که دانشجویان در طول دوران آموزش مجازی داشته اند، ادامه داد: این حذف ترم ها کار را از نظر پذیرش خوابگاهی برای ما سخت تر نموده است. چراکه تعدادی از دانشجویان به علت عدم دسترسی به امکانات آموزش مجازی، به ویژه در ترم های اولیه مجبور به حذف ترم شدند. در حال حاضر طبق آنالیز های آماری صورت گرفته، دریافتیم که 3 برابر ظرفیتی که داریم، دانشجوی متقاضی خوابگاه ها خواهیم داشت.

دکتر بختیاری در این خصوص اضافه نمود: این مشکل، معضل بسیار بزرگی است که باید بدون تعجیل حل گردد. به همین سبب، پیشنهاد ما این است که پذیرش دانشجویان را به صورت تدریجی و آهسته و آهسته و با مدیریت داشته باشیم تا امکان شیوع بیماری را کاهش دهیم و نیز معضلات حضور دانشجویان در خوابگاه ها را رفع کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا ضمن اشاره به اولویت بندی دانشجویان در پذیرش خوابگاه ها گفت: قصد داریم به شیوه ای برنامه ریزی کنیم که دانشجویانی که می خواهند زودتر دفاع نمایند یا فارغ التحصیل شوند و یا دانشجویانی که ملزم به حضور در آزمایشگاه ها و کارگاه ها هستند، در اولویت پذیرش در خوابگاه های دانشگاه باشند.

وی در سرانجام تاکید نمود: خوابگاه ها یک فضای عمومی و فضای زندگی شبانه روزی دانشجویان است که با حضور دانشجویان در کلاس ها بسیار شرایط متفاوتی خواهد داشت و همین امر کار را برای ما سخت نموده است. البته امیدواریم با یک برنامه ریزی گام به گام به مرحله ای برسیم که پذیرای همه دانشجویان در خوابگاه ها باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1788

به "خوابگاه ها از دغدغه های اصلی ما در بازگشایی دانشگاه ها هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوابگاه ها از دغدغه های اصلی ما در بازگشایی دانشگاه ها هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید