دارچین؛ بهترین درمان خانگی برای فشار خونی ها

به گزارش مالکوم، مجله دلتا/ بسیاری از مردم جهان مبتلا به فشار خون بالا هستند. برای درمان این بیماری، راه های مختلفی از جمله تغییرات شیوه زندگی یا داروها وجود دارد؛ اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف به دنبال روش های طبیعی هستند. یکی از این روش ها استفاده از دارچین است. در این مطلب از مجله دلتا، به آنالیز خواص دارچین، تأثیر دارچین بر فشار خون، نحوه مصرف، عوارض جانبی دارچین و… خواهیم پرداخت.

دارچین؛ بهترین درمان خانگی برای فشار خونی ها

دارچین چه تأثیری بر فشار خون دارد؟

ازجمله خواص دارچین می توان به کاهش فشارخون اشاره نمود. این داروی گیاهی و طبیعی که یکی از معجزات طبیعت است با خواص بی نظیر خود با تغییر قطر عروق بر روی فشار خون تأثیر می گذارد.

این داروی گیاهی قادر است مانند یک قرص آسپرین بر روی کاهش فشار خون مؤثر واقع گردد. البته باید دقت داشته باشید، افرادی که فشار خون بالایی دارند علاوه بر مصرف دارچین باید از دستوران دارویی پزشک خود نیز استفاده نمایند.

به علاوه، بهره بردن از رژیم غذایی مناسب که حاوی میوه و سبزیجات و فاقد هر گونه نمک زیاد و غذاهای شور (انواع فست فودها، کنسروها و…) باشد به این افراد پیشنهاد می گردد. از سویی دیگر دارچین با تأثیرات آنتی اکسیدانی خود می تواند از بروز بسیاری بیماری های گوناگون جلوگیری کند.

نحوه مصرف دارچین

دارچین یکی از طعم دهنده های خوشمزه است که با کمی سلیقه می توان از آن در انواع غذاها استفاده کرد. بر اساس یک مقاله در مجله تغذیه بالینی، مصرف روزانه دارچین می تواند فشارخون افراد مبتلا به دیابت را کاهش دهد. سعی کنید که در رژیم غذایی روزانه خود از دارچین بیشتری بهره ببرید. شما می توانید حتی در قهوه نیز دارچین بریزید.

گفتنی است که شما می توانید دارچین را به روش های گوناگونی مصرف کنید. ساده ترین روش مصرف دارچین برای کاهش فشار خون این است که دارچین تازه را هر روز با غذاهایتان بخورید. همچنین می توانید مکمل های دارچین را در شکل کپسول یا قرص مصرف کنید. البته پیش از مصرف این محصولات باید اطمینان حاصل کنید که این محصولات از دارچین تازه تهیه شده باشند نه انواع پودرشده آن که در بیشتر مغازه ها نیز به وفور یافت می گردد.

این نوع دارچین غالبا حاوی کومارین است که در مقادیر زیاد سمی است. اگر به میزان زیاد از دارچین بهره ببرید خطر آسیب کبد و کلیه وجود دارد. برای اجتناب از بروز عوارض این چنینی بهتر است که از چوب دارچین بهره ببرید. می توانید چای دارچین یا کیک دارچینی نیز درست کنید و میل کنید.

عوارض جانبی استفاده از دارچین

تداخل دارویی

در صورتی که قصد دارید برای درمان بیماری فشارخون خود از مواد طبیعی و گیاهی بهره ببرید، باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. بعضی از گیاهان دارویی به خصوص اگر زیاد مصرف شوند، ممکن است عوارض جانبی نامطلوب داشته و یا تداخل دارویی ایجاد نمایند.

التهاب لثه

در بعضی افراد، مصرف ناگهانی و زیاد دارچین می تواند موجب ژنژیویت (التهاب لثه)، قرمزی پوست، ناراحتی های دستگاه گوارش و تحریک دهان گردد.

جلوگیری از لخته شدن خون

مصرف دارچین در افرادی که از داروهای رقیق نماینده خون مانند آسپرین استفاده می نمایند، ممکن است باعث بروز عوارض جدی گردد؛ زیرا دارچین از لخته شدن خون جلوگیری می نماید.

مسائل رحمی

مصرف دارچین در افراد باردار ممکن است باعث بروز مسائل رحمی گردد. این افراد نیز باید پیش از وارد کردن دارچین به رژیم غذایی خود با پزشک مشورت نمایند.

آسیب به کبد و کلیه

مصرف زیاد دارچین به خصوص انواع غیر تازه آن می تواند به کبد و کلیه آسیب های جدی وارد کند.

منبع: همگردی
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1011

به "دارچین؛ بهترین درمان خانگی برای فشار خونی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارچین؛ بهترین درمان خانگی برای فشار خونی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید