دستیابی به خودکفایی در پرورش ماهی در قفس

به گزارش مالکوم، خون میرزایی گفت: در پرورش ماهی در قفس با همت متخصصان داخلی به خودکفایی رسیده ایم.

دستیابی به خودکفایی در پرورش ماهی در قفس

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه مالی خبرنگاران، نبی الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران در مراسم روز دنیای دریانوردی با بیان این که ما به همه مالکان شناور ها و کشتی ها و خانواده شیلات کشور روز دنیای دریانوردی را تبریک می گوییم گفت: در آب های حاکمیتی و فراسرزمینی کشور، مردم و دستگاه های عضو شورای هماهنگی ارگان های دریایی در حوزه ایجاد امنیت در بخش صیادی شیلات فعالیت و همکاری بسیار زیادی با سازمان شیلات داشته اند.

او با بیان این که ما در بخش صیادی دنیا، رتبه بیست و ششم را کسب نموده ایم گفت: رتبه دوم از نظر ناوگان دریایی و صیادی و رتبه نخست را هم در بخش ناوگان صیادی کسب نموده ایم.

رئیس سازمان شیلات ادامه داد: 147هزار صیاد در این بخش به خدمت رسانی مشغول هستند و تکالیف و برنامه ها هم مطابق با هدف گذاری که اجرا شده انجام می گردد.

خون میرزایی با بیان این که در سال گذشته تکلیف کلی ما تامین یک میلیون و سیصد و هفتاد و سه هزار تن شیلات بوده که از این مقدار ما توانستیم یک میلیون و دویست و هفتاد هزار تن را محقق کنیم گفت:در این زمینه بخشی از حوزه ها مربوط به پرورش ماهی در قفس بود که متاسفانه در این بخش جا مانده ایم.

خون میرزایی شرح داد: جا ماندن ما در این بخش هم به علت آن بود که در این حوزه از تکنولوژی های اروپایی استفاده می کنیم و به علت مسائل ارزی که در این حوزه ایجاد شد نتوانسیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

او تاکید نمود: ما توانستیم با بومی سازی در این حوزه تمامی تکنولوژی های مورد احتیاج این بخش را به دست بیاوریم و توانستیم در این بخش نود و پنج درصد خودکفا شویم و عقب ماندگی را را جبران کنیم.

این مقام مسئول بیان نمود: در حوزه صید و صیادی باید بیش از ششصد هزار تن فراوری می کردیم، اما ما بیش از صد و هشت هزار تن مازاد فراوری داشته ایم و توانستیم فعالیت پرورش ماهی در قفس را توسعه دهیم.

او با بیان این که برنامه سال جاری ما مطابق هدف گذاری های اجرا شده یک میلیون و پانصد و یازده هزار تن بوده که با هماهنگی در بخش های مختلف امیدواریم به اهداف مورد نظر برسیم.

او گفت: در مذاکرات طبق برنامه یک میلیون و373 هزار تن باید فراوری می کردیم و کوشش ما آن است که به 2 میلیون و 600 هزار تن در سال 1404 برسانیم.

خون میرزایی بیان نمود:ما باید در توسعه حوزه آبزی پروری بتوانیم فعالیت کنیم و فشار زیادی به ذخایر وارد نکنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1766

به "دستیابی به خودکفایی در پرورش ماهی در قفس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیابی به خودکفایی در پرورش ماهی در قفس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید