دعوت قانونگذاران هند از مقامات فیسبوک ، کوشش برای حفاظت از حقوق شهروندان

به گزارش مالکوم، هیئت قانونگذاران هند از نمایندگان فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام دعوت نموده تا پیش از ماه اوت در خصوص چگونگی محافظت از حقوق شهروندان در شبکه های اجتماعی بحث و تبادل نظر نمایند.

دعوت قانونگذاران هند از مقامات فیسبوک ، کوشش برای حفاظت از حقوق شهروندان

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کمیته مجلسی فناوری اطلاعات هند اعلام نمود که میخواهد دیدگاه های مقامات فیس بوک و زیرمجموعه های آن را در روز 6 مارس بشنود.

شبکه های اجتماعی در هند به دلیل انتشار اخبار جعلی سیاسی پیش از انتخابات عمومی ماه مه، تحت فشار قرار دارند. بر همین اساس هیئت مجلس هند اقدام به احضار نمایندگان فیسبوک واتس اپ و اینستاگرام نموده تا در مورد نحوه محافظت از حقوق شهروندان در شبکه های اجتماعی جلسه برگزار کند.

این روزها شبکه های اجتماعی به عنوان وسیله ای برای تبادل اخبار جعلی سیاسی تبدیل شده اند و شرکت های مختلف فناوری به عنوان شبکه های اجتماعی سرشناس تحت فشار هستند. البته پیش از این نیز واتس اپ در مورد انتشار خبرهای جعلی زیر ذره بین بوده است اما این بار کمیته مجلسی فناوری اطلاعات هند به طور رسمی از نمایندگان شبکه های اجتماعی دعوت نموده تا در مورد مسائل اخیر توضیحاتی ارائه دهند و البته تضمین نمایند که حقوق شهروندان در شبکه های اجتماعی تضمین می گردد.

پیش از این نیز جک دورسی، مدیر اجرایی توییتر برای همین موضوع فراخوانده شده است. توییتر در این خصوص اعلام نموده که این شبکه اجتماعی به موارد مذکور در سطح بین الملل توجه دارد.

گوگل نیز طی هفته جاری کلاس هایی برای آموزش به خبرنگاران در زمینه هایی مانند تأیید آنلاین و آنالیز حقایق قبل از نظرسنجی های سیاسی و انتشار آن ها راه اندازی نموده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 166

به "دعوت قانونگذاران هند از مقامات فیسبوک ، کوشش برای حفاظت از حقوق شهروندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت قانونگذاران هند از مقامات فیسبوک ، کوشش برای حفاظت از حقوق شهروندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید