سرعت باورنکردنی اینترنت بی سیم آزمایشی در چین؛ 300 گیگابیت بر ثانیه!

به گزارش مالکوم، چین مشغول آزمایش یک اینترنت بی سیم بسیار سریع با سرعت دانلود 300 گیگابیت برثانیه است.

سرعت باورنکردنی اینترنت بی سیم آزمایشی در چین؛ 300 گیگابیت بر ثانیه!

با توجه به آنکه فناوری ارتباطات بی سیم 5G هم اکنون در سراسر دنیا نصب شده، تمرکز این حوزه به توسعه نسل نو شبکه های بی سیم یعنی 6G معطوف شده است.

هرچند نسل پنجم ارتباطات همراه در حال حاضر نسبت به فناوری های پیشین، بسیار قدرتمندتر است، اما پیش بینی می گردد 6G در زمینه سرعت، تاخیر، طیف ، هوش مصنوعی، امنیت و کارآمدی مصرف انرژی بسیار پیشرفته تر باشد.

در این خصوص درک تمایزهای بین 5G و 6G برای درک پتانسیل آینده ارتباطات بی سیم لازم است. هرچند 5G هنوز به طور کامل در سراسر دنیا استفاده نمی گردد، اما تحقیقات و توسعه 6G درحال انجام است. طبق آخرین گزارش ها، چین مشغول آزمایش یک اینترنت بی سیم بسیار سریع با سرعت دانلود 300 گیگابیت برثانیه است.

انستیتو بیست و پنجم دومین آموزشگاه علم و صنعت هوافضای چین برای نخستین بار از انتقال بی سیم پیروز با فرکانس سطح تراهرتز (THz)و دستیابی به سرعت انتقال داده 100 گیگابیت برثانیه اطلاع داد. برای نشان دادن تمایز، سیگنال 5G با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه در آمریکا ایده آل به نظر می رسد.

این فناوری از فرکانس های THz استفاده می نماید که مانند باند mmWave برای 5G است و البته هنگام انتقال سیگنال در مسافت و نفوذ در ابر (مه) با چالش روبرو می گردد. با این وجود ارتباطات THz می تواند سرعت انتقال بی سیم را سرعتی مشابه انتقال داده با فیبر ارائه کند.

با توجه به آنکه پیش بینی نمی گردد نسل ششم ارتباطات همراه تا 2030 میلادی ارائه گردد، این فناوری نو اهمیت زیادی دارد و به توسعه سرویس های نو در حوزه تفریح، خودروسازی، خدمات درمانی و غیره منجر می گردد.

در این میان رقابت چین و آمریکا برای توسعه وایجاد فناوری های نو همچنان ادامه دارد. این درحالی است که رقابت برای توسعه 6G در حال توسعه است و آمریکا بیم آن دارد از قافله عقب بماند.

هفته گذشته کاخ سفید با رهبران صنعتی جلسه ای برگزار کرد تا درباره نسل آینده ارتباطات بی سیم مذاکره کند. بیم آنکه کشورهای دیگر در حوزه ایجاد استانداردها برای ارتباطات 6G رهبری را به دست گیرند و اخبار مشابه از چین، نگرانی های آمریکا را بیشتر نموده است.

منبع: مهر

منبع: فرادید
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2155

به "سرعت باورنکردنی اینترنت بی سیم آزمایشی در چین؛ 300 گیگابیت بر ثانیه!" امتیاز دهید

1 کاربر به "سرعت باورنکردنی اینترنت بی سیم آزمایشی در چین؛ 300 گیگابیت بر ثانیه!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت باورنکردنی اینترنت بی سیم آزمایشی در چین؛ 300 گیگابیت بر ثانیه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید