سرمایه گذاری 4 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی

به گزارش مالکوم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ظرفیت های خدادادی و طبیعی بعلاوه نیروی کارماهر زمینه را برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و دامپروری مهیا نموده است.

سرمایه گذاری 4 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از خرم آباد، دکتر اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جلسه با مدیران شستا که با حضور معاون عمرانی استانداری استان برگزار گردید، بیان نمود: برمبنای سند آمایش لرستان توسعه استان حول محورکشاورزی و دامپروری است، ظرفیت و استعداد های خدادادی و بی نظیری لرستان را برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به یک بهشت تبدیل نموده است.

او اضافه کرد: آب و هوای مطلوب، خاک حاصلخیز و نیروی ماهر و تحصیلنموده از ظرفیت های بخش کشاورزی است، حدود هشت هزار نفر فارغ التحصیل بخش کشاورزی داریم که ظرفیت بسیار بالایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: اندازه فراوریات استان در بخش کشاورزی 2 میلیون و 900 هزار تن است که 2 میلیون و صد هزار تن آن را غلات، حبوبات و دانه های روغنی تشکیل می دهد.

به گفته حسنی مقدم 320 هزار تن انواع محصولات باغی، 400 هزار تن فرآورده های دام و طیور در استان فراوری می گردد، بعلاوه 2800تن عسل سالانه در استان فراوری می گردد.

او اضافه کرد: سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان 5200 هکتار است و حجم فراوریات گیاهان دارویی در 14 هزار تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه لرستان از ظرفیت قابل توجهی در زیر بخش های مختلف کشاورزی برخوردار است، بیان نمود: شرکت شستا می تواند در حوزه کشاورزی و دامپروری سرمایه گذاری های کلانی انجام دهد ما آمادگی لازم را برای همکاری با شستا هم در مورد تامین زمین و هم ارائه مجوز ها داریم.

دکتر حسنی مقدم گفت: ظرف یکسال گذشته چهار هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی و دامپروری به وسیله بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است، حدود 1600 میلیارد تومان کلنگ زنی و عملیات اجرایی آغاز شده است.

او با اشاره به اینکه در حوزه ابزی پروری در مورد پرورش ماهیان خاویاری در جنوب استان انقلابی در حال رخ دادن است، گفت: بعلاوه زیرساخت 350 هکتارشهرک گلخانه در استان فراهم است که درصورت سرمایه گذاری 5هزار شغل ایجاد می گردد.

ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1816

به "سرمایه گذاری 4 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 4 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید