سکه ها آیینه روشنی از دنیا بینی و اعتقادات مردم هر دوره هستند

به گزارش مالکوم، خبرنگاران/لرستان استادیار گروه تاریخ دانشگاه لرستان می گوید: سکه ها آیینه روشنی از باورها، دنیا بینی و اعتقادات مردم هر دوره هستند.

سکه ها آیینه روشنی از دنیا بینی و اعتقادات مردم هر دوره هستند

سهم الدین خزائی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: دانش تاریخ برای اینکه بهتر به دانش آموزان و دانشجویان یاد داده گردد، احتیاج به دیگر رشته ها هم دارد.

وی ادامه داد: رشته های زیادی می توانند به تاریخ در امر آموزش کمک نمایند که از میان آنها می توان به دانش سکه شناسی اشاره نمود.

خزائی اضافه نمود: سکه ها در شناسایی تاریخ سلسله ها و سال تعداد فرمانروایی هر یک از شاهان نقش بسزایی دارند و به کمک سکه ها می توان به تقویم و شیوه های تاریخ گذاری دوره های مختلف تاریخی پی برد.

وی افزود: بعلاوه سکه ها آیینه روشنی از باورها، دنیا بینی و اعتقادات مردم هر دوره هستند و مطالعه اوضاع و احوال مالی و سیاسی هر منطقه را می توان به کمک سکه های آن منطقه انجام داد. حتی زبان و خط و سیر تحول و تکامل آنها در هر سرزمین را می توان به وسیله سکه های آن سرزمین بازشناخت.

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان اظهار داشت: آرایش و پوشش شاهان و بزرگانِ گذشته و شیوه زندگی آنان را هم می توان به کمک سکه ها دریافت. نام شهرها و جغرافیای تاریخی هر سرزمین را هم می توان به وسیله ضرابخانه های آن سرزمین بازشناخت.

خزائی تاکید نمود: بنابراین سکه ها اطلاعات تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، زبانشناسی و نمادشناسی فراوانی در اختیار ما قرار داده و از این نظر کمک زیادی به دانش تاریخ، جغرافیا، هنر و باستان شناسی می نمایند.

وی اضافه نمود: در این میان بعضی از دوره های تاریخی را تنها به وسیله سکه های آنها می توان شناخت و سکه ها تنها مرجع مهم به جای مانده برای بازشناسی آنهاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1706

به "سکه ها آیینه روشنی از دنیا بینی و اعتقادات مردم هر دوره هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکه ها آیینه روشنی از دنیا بینی و اعتقادات مردم هر دوره هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید