صفایی: سازمان بنادر و دریانوردی با مشکل اقتصادی روبرو است

به گزارش مالکوم، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی، در شرایط کنونی با مشکل اقتصادی روبرو است، اما در کوشش هستیم تا مسائل را رفع کنیم و مانع از آسیب رسیدن به سازمان شویم.

صفایی: سازمان بنادر و دریانوردی با مشکل اقتصادی روبرو است

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی در جلسه شورای مدیران سازمان بنادر ودریانوردی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی بسیاری از کشور ها طی سال های اخیر با فرایند منفی روبرو شده است، گفت: این مساله بر فراوری ناخالص داخلی کشور ها اثرگذار بوده و تأثیر منفی آن را بر حمل و نقل و به ویژه حمل و نقل دریایی شاهد هستیم و بعضی بخش های این حوزه آسیب جدی دیده اند هرچند به تدریج شاهد بهبود شرایط به علت افزایش نرخ های حمل کانتینر و نه افزایش چشمگیر تقاضا برای حمل کانتینر هستیم.

مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به اینکه این سازمان یک تکه از پازل کشور است و نمی توان آن را جدا از مباحث کلان اقتصادی ایران دید، مطرح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی، در شرایط کنونی با مشکل اقتصادی روبرو است، اما در کوشش هستیم تا مسائل را رفع کنیم و مانع از آسیب رسیدن به سازمان شویم.

صفایی با تاکید بر اینکه در حوزه دریایی و بندری باید فعالیت جهادی صورت گیرد، اظهار داشت: باید با نگاه ایثارگرانه فعالیت ها را در حوزه دریایی و بندری پیش ببریم و شاهد تأثیر این اقدامات در بخش صادرات، واردات و… باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در حوزه نیروی انسانی با مشکل روبرو هستیم و در این رابطه فعالیت خود را شروع نموده ایم تا فارغ التحصیلان متخصص در حوزه دریا و مهندسی کشتی را جذب کنیم و عقب افتادگی اجرا شده طی 10 ساله گذشته را جبران کنیم.

ایجاد آسایش و اشتغال آفرینی برای ساکنان حاشیه بنادر کوچک

وی با بیان اینکه در حوزه تجهیزات خدمات دریایی و بندری نیز باید اقدامات جدی صورت گیرد، گفت: در بنادر کوچک می توانیم با اقدامات کوچک زمینه ساز اشتغال و آسایش مردم محلی شویم.

صفایی با اشاره به اینکه باید ظرفیت سازی جدیدی در سواحل کشور مدنظر قرار گیرد، گفت: پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری نیمه کاره باید هرچه سریع تر به اتمام برسد و اینگونه شاهد بهبود شرایط اشتغالزایی باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر، بعلاوه بر تبادل کاری با همسایگان به عنوان یک رویکرد مهم سازمان بنادر و دولت تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2006

به "صفایی: سازمان بنادر و دریانوردی با مشکل اقتصادی روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفایی: سازمان بنادر و دریانوردی با مشکل اقتصادی روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید