ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت های گردشگری

به گزارش مالکوم، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در دیدار با دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به نیروهای کارآمد بومی و درون سازمانی در پیشبرد اهداف سازمان متبوع خود و همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت های گردشگری تأکید کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت های گردشگری

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی اصغر مونسان در دیدارهای جداگانه با محمدباقر سعادت نماینده دشتستان و یحیی کمالی پور نماینده جیرفت به آنالیز حوزه های مأموریت های سه گانه سازمان متبوع خود و روند پیشبرد این اهداف در حوزه های انتخابیه این نمایندگان پرداخت.

او در دیدار با محمدباقر سعادت نماینده دشتستان، با اشاره به ظرفیت منحصر به فرد این شهرستان برای جذب گردشگران، گفت: استفاده از توانمندی های نیروهای بومی، برای رسیدن به توسعه گردشگری در این شهرستان نقش اثربخشی را داراست و ما از نیروهای موفق و متخصص سازمانی که باعث حرکت رو به رشد در حوزه خود شوند حمایت می کنیم و زمینه ارتقای آن ها را فراهم خواهیم کرد.

در ادامه این دیدار، محمد باقر سعادت عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ضمن قدردانی از کوشش های دولت تدبیر و امید و به ویژه سازمان میراث فرهنگی در زمینه توسعه گردشگری و نگاه متوازن به شهر های مختلف کشور در این عرصه، اضافه کرد: استفاده از نیروهای کارآمد در عرصه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان می تواند زمینه تحول و پویایی هرچه بیشتر اقتصاد جوامع محلی را فراهم سازد.

همچنین معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به تاریخ دیرینه جیرفت و نقش این شهر در حوزه تمدنی ایران، سازمان میراث فرهنگی برنامه های مهمی را برای استفاده از این ظرفیت در گردشگری کشور در نظر دارد.

علی اصغرمونسان تأکید کرد:توسعه زیرساخت های گردشگری نظیر تکمیل احداث موزه بزرگ جیرفت با مشارکت بخش خصوصی یکی از برنامه هایی است که کارشناسان سازمان میراث فرهنگی در حال آنالیز عملیاتی شدن آن هستند و به کمک خدا در آینده نزدیک شاهد خبر های خوبی در این باره خواهیم بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تأکید کرد: اگر طرح های ما دارای توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی باشد، این مشارکت به نحو شایسته تحقق خواهد یافت البته در این میان نباید فراموش کرد که این طرح های توجیهی باید با اصالت و روح حاکم بر بنا و سازه های میراث فرهنگی و گردشگری هم خوانی داشته باشد.

در ادامه این دیدار، یحیی کمالی پور با اشاره به ویژگی های تاریخی جیرفت و نقش آن در تمدن باستانی هلیله اضافه کرد:شهر دقیانوس و تپه های باستانی کنار صندل از جمله آثار هویت ساز تمدنی برای ایران هستند که باید توجه بیشتری به حفاظت از آن ها به عنوان یک میراث ماندگار برای کشور داشت.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: احداث موزه بزرگ جیرفت قطعا نیازمند توجه بیشتر مسئولان است و ما امیدواریم در هفته های آتی با سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به جیرفت نتایج ملموسی را در این باره مشاهده کنیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 101

به "ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت های گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت های گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید