ویزای کانادا: طبق اعلام مرکز آمار کانادا 7،200 موقعیت شغلی در ماه مارس از دست رفته است

به گزارش مالکوم، اقتصاد کانادا پس از یک دوره 6 ماهه اشتغال زایی که منجر به دستاورد های بزرگی شده بود، در ماه مارس با مشکل از بین رفتن موقعیت های شغلی روبرو شد.

ویزای کانادا: طبق اعلام مرکز آمار کانادا 7،200 موقعیت شغلی در ماه مارس از دست رفته است

مرکز آمار کانادا روز آدینه پس از آنالیز آخرین شرایط نیروی کار اظهار داشت که اندازه استخدام در ماه گذشته (مارس) به اندازه حدود 7،200 فرصت شغلی خالص کاهش یافته که این مشاغل بیشتر تمام وقت بوده است و نرخ بیکاری کانادا در حد 5.8 درصد ثبت شد.

نتایج ماه مارس در پی دستاوردهای بزرگی که در ماه های ژانویه و فوریه حاصل شده بود ایجاد شد و در مجموع بازار کار کانادا در این بازه سه ماهه برترین رشد اشتغال زایی خود را از سال 2017 تا به امروز تجربه کرد. فرایند رو به رشد اشتغال زایی کانادا که از سپتامبر سال گذشته آغاز شد حدود 300 هزار فرصت شغلی به بازار کار این کشور اضافه نمود.

Brian DePratto، اقتصاددان ارشد بانک Toronto-Dominion، در این رابطه گفت:به نظر من کمی عقب رفت پس از یک دوره رشد شش ماهه چندان غافلگیر کننده نیست. همانطور که مشهود است ما فرایند خیلی خوبی را طی کردیم و عملکرد ماه مارس نمی تواند این موضوع را تغییر دهد. این فرایند شش ماه اخیر هنوز هم نسبتا قوی است

اشتغال زایی یکی از حوزه های انعطاف پذیر اقتصاد است که در ماه های اخیر علایم رکود را نشان داده بود.

در ماه مارس تعداد مشاغل بخش خصوصی در حدود 17،300 مورد کاهش یافت درحالی که در بخش دولتی 4،200 و در بخش خوداشتغالی هم 6،000 فرصت شغلی ایجاد شد.

استخدام زنانی که در رده سنی 25 تا 54 سال قرار داشتند بیشترین کاهش ماهانه را به اندازه 47.600 مورد نشان داد که از سال 1976 و آغاز جمع آوری آمار تا به امروز بیشترین اندازه کاهش ماهانه شغل محسوب می گردد. بنابراین نرخ بیکاری در بین زنان کانادایی هم از 4.5 درصد به 4.7 درصد افزایش یافت.

کاهش فرصت های شغلی کانادا در ماه مارس پس از افزایش 66.800 فرصت شغلی در ماه ژانویه و 55.900 فرصت شغلی در ماه فوریه روی داد که از سال 1981 تا به امروز برترین شرایط بازار کار در دو ماه ابتدایی سال بوده است. این اعداد و ارقام نشان می دهد که در مقایسه با یک سال قبل اقتصاد کانادا با افزایش 1.8 درصدی اندازه اشتغال حدود 331،600 موقعیت شغلی ایجاد کرده است.

رشد میانگین دستمزد ساعتی در ماه مارس امسال برای همه کارکنان حدود 2.4 درصد بوده است که در ماه فوریه، 2.3 درصد افزایش داشته است. برای کارکنان دائمی هم رشد دستمزد 2.3 درصد بوده است که نسبت به رشد 2.25 درصدی دوره قبل افزایش یافته است.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1694

به "ویزای کانادا: طبق اعلام مرکز آمار کانادا 7،200 موقعیت شغلی در ماه مارس از دست رفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا: طبق اعلام مرکز آمار کانادا 7،200 موقعیت شغلی در ماه مارس از دست رفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید