عملکرد مطلوب جهاددانشگاهی زنجان در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی

به گزارش مالکوم، خبرنگاران/زنجان مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: عملکرد جهاددانشگاهی استان زنجان در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی مطلوب است.

عملکرد مطلوب جهاددانشگاهی زنجان در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی

طیب جعفری در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: اشتغال خرد در اقتصاد پویا نقش بسیار مهمی در اشتغال زایی دارد و توجه به این حوزه می تواند شرایط را برای بهبود کسب و کار و کاهش آمار بیکاری در کشور فراهم کند.

وی با بیان اینکه مهم ترین مشکل در کشور، اشتغال جوانان و افراد جویای کار است، اضافه کرد: کار فقط پشت میزنشینی نیست و جوانان باید بدانند که می توانند با سرمایه کم و بهره مندی از تجارب خود ایجاد کسب و کار نمایند که این امر در رونق اقتصادی کشورهای پیشرفته قابل توجه است.

این مسئول با بیان اینکه جهاددانشگاهی مجری طرح ملی مشاغل خانگی است، ادامه داد: اجرای این طرح در سه فاز پیش بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت بندی مزیت ، ظرفیت و پتانسیل های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است. فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان به وسیله مشاوره، هدایت، استعدادسنجی، بهره گیری از آموزش های کوتاه مدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل اقتصادی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برندهای معروف بازار فروش می پردازد.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان توضیح داد: رشته هایی که به اسم مزیت در استان به آن پرداخته شده، شامل قالی بافی، بافنده تابلوفرش، گلیم بافی، قلم زنی، خیاط لباس، ملیله سازی، تولیدات چرمی دست دوز، ویرایشگر متون، گیاهان دارویی، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه نویس، انیماتور، پرورش دهنده گوسفند و بز، پرورش دهنده زنبور عسل و ملحفه دوز است.

جعفری اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در زنجان را رضایت بخش دانست و گفت: خوشبختانه در استان زنجان جهادددانشگاهی سابقه اجرایی خوبی را در طرح زنان خانه دار دارد و می تواند این طرح را هم به خوبی به سرانجام برساند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1727

به "عملکرد مطلوب جهاددانشگاهی زنجان در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد مطلوب جهاددانشگاهی زنجان در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید