ثبت نام بوت کمپ سرمایه گذاری بین المللی سکوی پرتاب شروع شد

به گزارش مالکوم، ثبت نام بوت کمپ سرمایه ­گذاری بین المللی سکوی پرتاب (Launch Pad) از امروز شروع شد. شعار این بوت کمپ که قرار است با حمایت کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران، کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق ایران، کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران و مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران برگزار گردد، آن­سوی مرزها؛ فرصتی برای رشد و شکوفایی (start out to scaleup)، است و برگزاری آن در سه مرحله و با حضور مدرسان، منتورها و سرمایه گذاران ایرانی و بین المللی خواهد بود. این رویداد در کوشش است تا با آشنایی استارپ­ های شرکت­ کننده با آخرین استانداردهای بین المللی در زمینه سرمایه­ گذاری، فرصت جذب سرمایه از سرمایه گذاران بین المللی را برای استارتاپ های ایرانی تسهیل کند.

ثبت نام بوت کمپ سرمایه گذاری بین المللی سکوی پرتاب شروع شد

گروه کسب و کارهای نوین آن با همکاری شتاب دهنده هفت و هشت کنیا و با هدف آشنایی با ظرفیت­ های متقابل زیست بوم استارتاپی ایران و آفریقا، بوت کمپ تخصصی سرمایه گذاری (Launch Pad) را در فروردین و اردیبهشت 1401 برگزار خواهد نمود.

حوزه های هوشمندسازی صنعتی (Smart Manufacturing)، تجارت الکترونیک (E-Commerce)، لجستیک (Logistics/tracking)، فناوری های اقتصادی (FinTech) و فناوری های کشاورزی (AgriTech) و بعلاوه فناوری های مرتبط با انقلاب صنعتی چهارم همانند بلاکچین (Blockchain)، هوش مصنوعی (AI)، اینترنت اشیا (IoT)، واقعیت اضافه نموده (AR)، واقعیت مجازی (VR)، هوشمندسازی صنعتی و چاپ سه بعدی (Value added manufacturing & 3D printing) به عنوان ظرفیت های مشترک زیست بوم استارتاپی ایران و آفریقا در این بوت کمپ پوشش داده خواهند شد.

مخاطبین اصلی این بوت کمپ تخصصی سرمایه گذاری، آن دسته از فعالان استارتاپی هستند که محصول خود را به صورت MVP ارائه داده و در حال توسعه بازار و جذب سرمایه هستند؛ بعلاوه با توجه به محتواهایی که در این وبینارها ارائه می گردد، دیگر فعالان استارتاپی نیز می توانند از آموزش های آن استفاده نمایند.

این بوت کمپ در وبینار اول با موضوع آنالیز ظرفیت­ها و لزوم حضور استارتاپ ها در بازارهای دنیای و ارائه داستان­های پیروزیت از دو زیست بوم ایران و کنیا به صورت رایگان و در تاریخ 18 فروردین ماه 1401 برگزار خواهد شد.

در وبینار دوم که در تاریخ 25 فروردین 1401 برگزار می گردد، مدرسان بین المللی به نحوه جذب سرمایه خارجی، لزوم تهیه مستندات استاندارد برای ارائه به سرمایه گذار و بعلاوه نحوه حضور و فروش در بازارهای دنیای می پردازند.

مرحله سوم، بوت کمپ تخصصی پیچ دک (Pitch Deck) است که در روزهای 23 و 24 اردیبهشت 1401 برگزار خواهد شد. در این مرحله، استارتاپ های منتخب شرکت­نماینده در این رویداد، زیر نظر منتورهای بین المللی، به تهیه و تدوین پیچ دک پرداخته و خود را برای ارائه در برابر سرمایه گذاران بین المللی آماده می نمایند.

در روز نهایی نیز این استارتاپ ها، کسب وکار خود را به سرمایه گذاران معرفی نموده و کوشش می نمایند سرمایه موردنیاز خود برای توسعه و حضور در بازارهای بین المللی را جذب نمایند.

نکته دیگر اینکه ثبت نام وبینار اول این رویداد که به صورت رایگان برگزار می گردد، از امروز 17 اسفند شروع شده است. تیم های استارتاپی، علاقه مندان و فعالان زیست بوم استارتاپی ایران برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر، می توانند به وب سایت آن به آدرس www.aanco.ir مراجعه نمایند.

مشکات اسدی، مدیر گروه کسب و کارهای نوین آن درباره هدف از برگزاری این رویداد گفت: بوت کمپ حاضر و به طور کلی بوت کمپ هایی از این جنس، فرصتی هستند برای اینکه استارت آپ هایی که ما شناسایی کردیم و فکر می کنیم به درد بازارهای بین المللی می خورند در فضای استاندارد بین المللی قرار بگیرند. یعنی ممکن است که این رویداد و حتی دمده واقعی آن منجر به جذب سرمایه نگردد، ولی یاری می نماید استارت آپ های ما در فضای واقعی قرار بگیرند، سرمایه گذاران خارجی آنها را ببینند و برعکس، ما به عنوان سرمایه گذار، بتوانیم تیم های خارجی را ببینیم و پتانسیل بازارهای مختلف را شناسایی کنیم. حالا مشخصا این رویداد با بازار آفریقا (به علت موقعیت داخلی افریقا) شروع شد. کنیا دروازه شرقی آفریقا به شمار میرود و بازار بسیار مناسبی است که بتوان تعامل مناسبی با بازارهای بکر آنجا ایجاد کرد. یعنی اگر کسی از کنیا وارد بازار آفریقا شد انگار وارد بازار کل آفریقا شده است.

او اضافه نمود: به همراه این رویداد، شتابدهنده هفت و هشت در کنیا است. مجموعه ای که شعبه ای از شتابدهنده هفت و هشت مستقر در کارخانه نوآوری آزادی است و یک نمونه پیروز از start out به شمار میرود که آن در پی رواج همین نگاه است.

علیرضا بهزادی هم بنیانگذار هفت و هشت در رابطه با پتانسیل های زیست بومی کشورهای افریقایی گفت: جمعیت فراوان کنیا و نوع نگاه و فرهنگ کارآفرینی که در کنیا وجود دارد و نمونه ای از فرهنگ بخش بزرگی از افریقا به شمار میرود، باعث شده نگاه مثبتی در این کشور به فرهنگ استارتاپی وجود داشته باشد. دنیا هم نگاه مثبتی نسبت به آن منطقه دارد و سرمایه گذاری های خوبی هم در حال اجرا است.

بهزادی اضافه نمود: نکته بسیار مهم در کنیا آن است که در دور افتاده ترین منطقه ها هم دسترسی به دنیای دیجیتال امکان پذیر بوده و بسیار مرسوم و جدی است؛ تا جاییکه پوشش فین تک در این کشور، صد در صد است. به عبارت دیگر، شاخص دسترسی صد در صد بوده و در نتیجه پتانسیل بسیار بالایی در اقتصاد دیجیتال دارند.

بهزادی درباره نقاطی که می توانند زیست بوم ایران و کنیا به هم یاری نموده و برای یکدیگر خلق ارزش نمایند گفت: در حوزه های مارکتینک، توسعه، فرایندهای سرمایه گذاری، برنامه نویسی و لبه فناوری می توانیم به آنها یاری کنیم. در عین حال می از نظر فرهنگ حضور بین المللی، کنیا می تواند یاری فراوانی به ما کند و درس های خوبی برای ما دارند.

او اضافه نمود: البته شناخت من از این فرهنگ نشان می دهد که کسب و کاری که وارد این نوع کشورها می گردد، باید با فرهنگ آنها همسو گردد. در حقیقت بومی سازی کسب و کاری که از بیرون از مرزها می آید، می تواند کلید پیروزیت در افریقا و به طور کلی در حضور بین المللی باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1960

به "ثبت نام بوت کمپ سرمایه گذاری بین المللی سکوی پرتاب شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام بوت کمپ سرمایه گذاری بین المللی سکوی پرتاب شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید