مدویدیف: روسیه تمایل ندارد درگیر هیچ مناقشه نظامی گردد

به گزارش مالکوم، معاون رئیس شورای امنیت روسیه تأکید کرد: مسکو خواهان برقراری روابط محبت آمیز، برابر و مسالمت آمیز با همه کشورهاست و درگیر شدن در هیچ جنگی منافع این کشور را تأمین نخواهد کرد، ولی قاطعانه از منافع ملی خود دفاع می نماید.

مدویدیف: روسیه تمایل ندارد درگیر هیچ مناقشه نظامی گردد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری مدویدیف معاون رئیس شورای امنیت روسیه اظهار داشت که درگیر شدن در هیچ درگیری نظامی، منافع این کشور را تأمین ننموده و مسکو آماده همکاری حتی با کسانی است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دچار توهم شدند.

مدویدیف در مصاحبه ای با یکی از شبکه های اجتماعی گفت: روسیه کشوری صلح طلب است. درگیری شدن در هیچ جنگی مورد نظر و جوابگوی منافع ما نیست. مقامات مسکو حاضر هستند تا روابط محبت آمیز، برابر و مسالمت آمیزی با همه کشورهای دنیا، از جمله با ایالات متحده و تمامی کشورهای همسایه، حتی آنهایی که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دچار توهم شدند، برقرار کند.

وی با تأکید بر اینکه مهمترین مسئله آن است که شرکای خارجی روسیه از خطوط قرمز معین شده در مسکو عبور ننمایند، اضافه نمود: بدیهی است رهبران روسیه هیچ طرحی برای نظامی گری ندارند و این مسئله در پیغام سالانه ولادیمیر پوتین برای مجمع فدرال نیز مورد تأکید نهاده شد.

رویارویی دیپلماتیک ایجاد شده توسط واشنگتن به ضرر آمریکا و به نفع روسیه تمام شده است

نائب رئیس شورای امنیت روسیه یادآور شد که امریکا با اقدامات غیرمحبت آمیز خود، بعضی فرصت ها برای دیپلمات های این کشور در مسکو را از دست داد و این شرایط حتی به نفع روسیه تمام شده است. وی شرح داد: در نتیجه تشدید رویارویی که خود آمریکایی ها بوجود آورند، آنها حتی بعضی امکانات دیپلماتیک در کشور ما را از دست خواهند داد. دیپلمات های آمریکایی از این به بعد بودن مجوز امکان سفر ندارند، کارکنان فنی و اداری آنها کاهش قابل توجهی یافته و فعالیت آنها دشوارتر شده است. در نهایت نتیجه اقدامات آنها به ضرر آمریکایی ها و به نفع ما تمام شده است. مقامات واشنگتن باید این نکته را درک نمایند که به ضرر خود کار نموده اند.

این مقام بلندپایه روس یادآور شد: دیپلمات های روسیه در دیگر کشورها، بدون دخالت در امور داخلی آنها به درستی رفتار می نمایند: آنها، برخلاف غربی ها در جریانات سیاسی مداخله ننموده و سعی نمی نمایند با نیروهای مخالف دولت در این کشورها ارتباط برقرار نمایند یا به آنها پول بدهند تا اعتراض خیابانی برگزار نمایند. در حالی که دیپلمات های آمریکایی در روسیه این حق را به خود می دادند تا به چنین فعالیت های غیردیپلماتیکی دست بزنند.

به عقیده وی، واشنگتن در روابط با مسکو از استانداردهای دوگانه استفاده می نماید و در حالی که حرف از تمایل به همکاری می زند، در عمل به مناسبات آسیب رسانده و می گوید: روسیه باید بهای کارهای خود را بپردازد. در چنین شرایطی، طرف روسی تنها بر اساس منافع ملی خود عمل می نماید.

دیمیتری مدویدیف ابراز اطمینان کرد: ایالات متحده کشوری نیست که بتواند مجازات دیگر کشورها را معین کند، در حالی که دائماً در تلاشند تا در امور داخلی سایر کشورها دخالت نموده و حتی اقدام نظامی در خاک سایر کشورها انجام می دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه هر جنگ دیپلماتیکی به بن بست منجر خواهد شد، تأکید کرد: در این خصوص، مقامات جمهوری چک در حقیقت گروگان سیاست واشنگتن علیه مسکو شده و به منافع ملی خود آسیب وارد کردند. چرا که مسلما با موضوع اخراج دیپلمات ها مقابله به مثل می گردد و حتی واکنش به این اقدام می تواند متقارن نباشد. البته ظاهراً مقامات پراگ انتظار واکنش شدیدالحن مسکو را نداشتند و اکنون دچار مشکل شده اند و مسئولیت شرایط بوجود آمده تنها برعهده خود آنهاست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1543

به "مدویدیف: روسیه تمایل ندارد درگیر هیچ مناقشه نظامی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدویدیف: روسیه تمایل ندارد درگیر هیچ مناقشه نظامی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید