هشدار آلمان درباره کوشش برای انزوای مالی روسیه

به گزارش مالکوم، وزیر امور خارجه آلمان در ملاقات با همتای لهستانی خود در مرکز این کشور درباره کوشش برای انزوای مالی روسیه هشدار داده و با وجود مخالفت لهستان از پروژه گازی نورد استریم 2 حمایت کرد.

هشدار آلمان درباره کوشش برای انزوای مالی روسیه

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در سفر به لهستان درباره قطع روابط مالی با روسیه با توجه به مناقشات بر سر پروژه خط لوله انتقال گاز موسوم به نورد استریم 2 هشدار داده و روز پنج شنبه بعد از انجام مذاکراتی با زبیگنیو راو، همتای لهستانی خود گفت: اگر همزمان چین را هم منزوی کنیم این دو کشور به هم نزدیک شده و بزرگترین منطقه مالی در دنیا را ایجاد می نمایند، این نه تنها رویکرد نادرستی است بلکه بعلاوه برای منافع امنیتی اروپا خطرناک است و از این رو ما آن را استراتژی درستی نمی دانیم.

در مقابل وزیر امور خارجه لهستان بر موضع رد خود با این پروژه گازی تاکید نموده و گفت: این یک نقص امنیتی در منطقه ایجاد می نماید. لهستان همراه با کشورهای عضو بالکان و اوکراین از جمله مخالفان سرسخت پروژه گازی نورد استریم 2 بوده که تقریبا آماده شده و قرار است گاز روسیه را به آلمان و اروپا منتقل کند.

آمریکا هم که از مخالفان سرسخت پروژه گازی نورد استریم 2 است اخیرا مذاکراتی را برای برطرف مناقشات در این باره با آلمان در پیش گرفته است.

راو در آستانه ملاقات با وزیر امور خارجه آلمان اعلام نموده بود که آلمان در یک دام امپریالیستی کرملین و استبداد پوتین افتاده است.

وی بعد از ملاقات با ماس خاطرنشان کرد : ما مخالف آماده سازی این خط لوله انتقال گاز هستیم. به اعتقاد وی این پروژه که در حال اتمام است فضای زیادی برای سیاست تهاجمی و سازش ناپذیر روسیه فراهم می نماید.

وزیر امور خارجه لهستان خاطرنشان کرد که وابستگی به حسن نیت پوتین نه تنها باعث جدایی اروپا بلکه باعث شکاف در ناتو می گردد.

هایکو ماس هم انتقاد لهستان از این پروژه گازی را موضوع جدیدی ندانست.

پروژه گازی نورد استریم 2 که بیش از نود درصد آن تکمیل شده است قرار است در آینده 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را از روسیه به آلمان منتقل کند.

آمریکا به بهانه وابستگی اروپا به گاز روسیه شدیدا با این پروژه گازی مخالف است.

اجرای پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 به ارزش بیش از 9 میلیارد یورو و با طول بیش از 1200 کیلومتر که از یک سال پیش و در پی اعمال تحریم ها علیه روسیه متوقف شده بود، در اوایل ماه دسامبر 2020 از سر گرفته شده است.

آلمان اخیرا در اظهار نظرهای مختلف اعلام نموده که با وجود تشدید مناقشات با روسیه به ویژه در پرونده مربوط به آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین همچنان می خواهد به این پروژه گازی پایبند باقی بماند.

ایالات متحده هم بارها تمام شرکت هایی که به نوعی در ساخت خط لوله 1220 کیلومتری نورد استریم 2 همکاری دارند را تهدید به اعمال تحریم های سنگین نموده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا البته اخیرا اعلام نموده که برای بهبود مناسبات با آلمان می خواهد از تحریم ها علیه این پروژه گازی عقب نشینی کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1654

به "هشدار آلمان درباره کوشش برای انزوای مالی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آلمان درباره کوشش برای انزوای مالی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید