معطلی مردم در دفاتر اسناد رسمی ؛ ماجرای قطعی سیستم ها چیست؟ ، مشکل همزمان در ارائه برخی خدمات بانکی ، سامانه ثبت احوال قطع است؟

به گزارش مالکوم، خبرنگاران در ارتباط با مخاطبان خود مطلع شد دفترخانه های اسناد رسمی، برخی بانک ها و دیگر نهادهای متصل به سامانه های ثبت احوال شنبه 3تیرماه1402 نتوانسته اند به مراجعه کنندگان خدمات کافی داشته باشند. این مشکل در روزهای قبل تر نیز تکرار شده بود.

معطلی مردم در دفاتر اسناد رسمی ؛ ماجرای قطعی سیستم ها چیست؟ ، مشکل همزمان در ارائه برخی خدمات بانکی ، سامانه ثبت احوال قطع است؟

خبرنگاران-گروه سیاسی: مراجعات مردمی متعدد به دفاتر اسناد رسمی طی روزهای پنج شنبه و شنبه حکایت از قطع پرتکرار و طولانی مدت خدمات رسانی این دفاتر به علت قطع سامانه های اینترنتی آنها دارد. نقدها مردمی در ارتباط با خبرنگاران حکایت از جدی بودن این وقفه و معطل ماندن در این دفاتر دارد. برخی دفاتر اسناد در پیگیری های خبرنگاران اطلاع دادند به علت قطع بودن سامانه ثبت احوال امکان احراز هویت برای مراجعه کنندگان وجود ندارد.

برخی دفاتر به خبرنگاران اطلاع دادند شنبه 3تیرماه1402 به هیچ کدام از مراجعه کنندگان خود نتوانسته اند خدمات وکالت و ثبت اسناد ارائه کنند. پنج شنبه گذشته نیز این مشکل به طور کلی وجود داشته است و دفاتر اسناد رسمی تنها در لحظات بسیار کوتاهی توانسته اند به سامانه های اینترنتی متصل شوند.

همزمان گزارش های ارسالی متعدد دیگر از بانک ها نیز حکایت از آن دارند در روز شنبه نیز بسیاری از بانک ها از ارائه برخی خدمات خود به علت قطع ارتباط با سامانه های اینترنتی مشترک و زیرساختی از ارائه برخی خدمات همچون افتتاح حساب بازمانده اند و مشتریان بانک ها نیز به در بسته خورده اند.

تا به امروز علت قطع این ارتباطات و خدمات رسانی از سوی کانون سردفترداران اطلاع رسانی عمومی نشده است؛ ایرادی که بنا به توضیح برخی دفترخانه ها به قطع سامانه ثبت احوال مربوط می شود.

برخی دفترخانه ها به خبرنگاران اطلاع دادند این مشکل مکرر در هفته های اخیر وجود داشته ولی معمولا از ساعت 11قبل از ظهر به بعد با اتصال به سامانه ها می توانستند به خدمات خود ادامه دهند ولی در روزهای اخیر این قطعی تقریبا یکسره شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 تیر 1402 بروزرسانی: 3 تیر 1402 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2182

به "معطلی مردم در دفاتر اسناد رسمی ؛ ماجرای قطعی سیستم ها چیست؟ ، مشکل همزمان در ارائه برخی خدمات بانکی ، سامانه ثبت احوال قطع است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معطلی مردم در دفاتر اسناد رسمی ؛ ماجرای قطعی سیستم ها چیست؟ ، مشکل همزمان در ارائه برخی خدمات بانکی ، سامانه ثبت احوال قطع است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید