معلم ها بدانید؛ تبعیض بین دانش آموزان ممنوع!

به گزارش مالکوم، یک روانشناس درباره نحوه برخورد معلم ها با دانش آموزان در مدرسه توضیحاتی داد.

معلم ها بدانید؛ تبعیض بین دانش آموزان ممنوع!

سمانه بهزادپور روانشناس و مشاور در گفت وگو با خبرنگار ، درباره نحوه برخورد معلم ها با دانش آموزان در مدرسه، اظهار کرد: معلمی پیروز است که ترس و اجبار را در محیط آموزشی به حداقل برساند.

این روانشناس بیان نمود: استفاده از روش های خلاقانه هنگام تدریس بر دانش آموز اثر مثبت می گذارد، چراکه تدریس اگر توأم با بازی باشد و محیط سرد و بی روح نباشد، بچه ها را از رفتن به مدرسه دلسرد نمی کند.

وی اضافه نمود: معلم ها مخصوصا اشخاصی که با دانش آموزان دبستانی سر و کار دارند باید چهره گشاده داشته و شوخ طبع باشند تا بتوانند با آن ها ارتباط برقرار نمایند.

بهزادپور با بیان اینکه باید معلم ها با دانش آموزان همدلی نمایند، ادامه داد: اگر دانش آموزی ناراحت یا گوشه گیر شده است، باید معلم مشکل را جویا شود، چراکه حس صمیمیت و نزدیکی ایجاد می شود.

این روانشناس گفت: معلم ها باید بدانند که اگر دانش آموزی در درسش ضعیف است، جلوی سایر دانش آموزان او را تحقیر ننمایند، همچنین از عملکرد تحصیلی پایین یک دانش آموز جلوی سایر مادران گله ننمایند.

وی توضیح داد: معلم ها حتی به شوخی هم که شده با القاب و الفاظ نامتعارف دانش آموزان را خطاب ننمایند، چراکه ممکن است حس ناخوشایندی را در او ایجاد نمایند.

نکات مهمی که والدین در برخورد با نوجوان باید بدانند

بهزادپور با اشاره به اینکه معلم ها نباید بین دانش آموزان تبعیض قائل شوند، اضافه نمود: اگر از یک دانش آموز تعریف و تمجید افراطی شود، تصویری خوبی نسبت به معلم در ذهن سایر دانش آموزان ایجاد نمی شود.

این روانشناس گفت: یک معلم باید سلامت روان داشته باشد و بتواند خشم خود را کنترل کند، اگر معلم خلق پایین دارد باید تنظیم هیجانی داشته باشد و با روی گشاده وارد کلاس شود.

وی اعلام کرد: معلم ها باید علائم اختلالات روانی و مسائل دوران کودکی را بشناسند تا بتوانند تشخیص دهند که اگر مسئله ای در درس دانش آموز وجود دارد به مسائل روانشناختی او باز می شود، چراکه کودکی که بیش فعال است تمرکز و توجه ندارد و دست خودش نیست، لذا باید ریشه مشکل را در دانش آموز پیدا نمایند و با پدر و مادر او نیز صحبت نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 609

به "معلم ها بدانید؛ تبعیض بین دانش آموزان ممنوع!" امتیاز دهید

4 کاربر به "معلم ها بدانید؛ تبعیض بین دانش آموزان ممنوع!" امتیاز داده اند | 3.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معلم ها بدانید؛ تبعیض بین دانش آموزان ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید