مکان های دیدنی و گردشگری میناب Minab

به گزارش مالکوم، میناب یکی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران و مرکز شهرستان میناب است. میناب دومین شهر بزرگ هرمزگان و سرزمینی جلگه ای است که به علت داشتن منابع آب شرب به ویژه رودخانه میناب، یکی از قطب های کشاورزی هرمزگان است و از قدیم گلستان جنوب هم خوانده می شد.تاریخ میناب با تاریخ سرزمین هرموز کهنه درآمیخته، بر اساس باور مردم بومی، این شهر توسط دو خواهر به نام های بی بی مینو و بی بی نازنین در روزگارانی کهن ساخته شده ؛ طبق کتاب های تاریخی میناب شهری آباد بوده که با حمله مغولان ویران شده و تنها اثر به جای مانده از آن دوران دژ میناب است.ذر اذامه مطلب همراه خبرنگاران باشید تا با دیدنی های میناب بیشتر آشنا شوید.

مکان های دیدنی و گردشگری میناب Minab

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

جنگل حرا تیاب میناب

استان هرمزگان پذیرای بخشی از گیاهان ماندابی است . با نظری به سواحل و جزایر خلیج فارس و دریای عمان در جنوب ایران گستره ای متفاوت از تمامی خاک ایران را نمایان می سازد .شرایط اقلیمی خاص این منطقه استقرار گیاهانی را باعث شده است که با آن جامعه سازگاری داشته و و جوامع گیاهی را تشکیل داده اند ، جامعه گیاهی مانگرو دارای زیستگاه خاص است و از دیگر جوامع گیاهی استان متمایز است .

معبد عشاق

افسانه ای نقل می گردد که حدود چهارصد سال پیش دو جوان از طوایف متخاصم به هم دل می بندند و با مخالفت شدید روبرو می شوند. این واقعه به مرگ آنها ختم می گردد. سپس دو عاشق نگون بخت را بر شتر سوار نموده و به سوی مقصد نامعلومی حرکت می دهند. شتر، جسد عشاق را در مکانی بر زمین می گذارد که بعدها اقوام آن دو، بنای یادبودی در آنجا می سازند. چون این منطقه آب نداشته ولی شتران زیادی داشته، در ساخت بنا به جای آب از شیر شتر استفاده نموده اند. معبد عشاق مربوط به دوره صفوی است.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

قلعه هزاره میناب

قلعه هزاره یکی از قلعه های تاریخی استان هرمزگان و تنها بنای تاریخی موجود در شهر میناب است.این قلعه در میان اهالی منطقه به قلعه بی بی مینو مشهور است زیرا ساکنان بومی منطقه معتقدند که در روزگاران گذشته، دو خواهر به نام های بی بی مینو و بی بی نازنین این شهر را بنا نموده اند. این قلعه تا اواخر دوره قاجاریه، مرکز حکومت محلی بوده و همواره 100 نفر سرباز مسلح در این قلعه مستقر بوده و نگهبانی می دادند. در اطراف قلعه آثاری از یک خندق حفرشده دیده می گردد.

قلعه کردر میناب

قلعه کَردر یا کلات نادرشاهی در میان نخلستان بزرگی در 13 کیلومتری جنوب میناب قرار گرفته است. این قلعه چندین برج دارد که در بدنه هر کدام از برج ها سوراخ هایی برای نشانه گیری و نظارت بر محیط اطراف وجود دارد.

پنجشنبه بازار میناب

پنجشنبه بازار میناب از قدیمی ترین بازارهای دست فروشان است. هیچ کسی نمی داند قدمت این بازار محلی متعلق به چند قرن پیش است. در این بازار از شیر مرغ تا جان آدمیزاد برای خرید و فروش پیدا می گردد. اداره میراث فرهنگی هرمزگان پنجشنبه بازار شهر میناب را در فهرست میراث ملی ثبت نموده است.

سواحل میناب

در فاصله 20 کیلومتری از مرکز شهر میناب سواحل زیبا با چشم اندازهای بکر و درختان حرا وجود دارند که واقعا بی نظیر و دارای زیبایی خاصی هستند. جنگل های حرا نوع خاصی از پوشش گیاهی است، این درختان از آب شور استفاده می نمایند و درختان در فصل بهار گل می دهند و در این فصل در لابلای این درختان می توانید از عسل های طبیعی نیز بهره بگیرید، البته اگر جرات نزدیک شدن به زنبوران عسل را داشته باشید.

رودخانه میناب

رودخانه میناب یکی از پر آب ترین رودخانه های منطقه است که از دو رودخانه دیگر به نام های رودان و چغین تشکیل یافته است. این رودخانه از کنار شهر میناب می گذرد و با گذشتن از نخلستان ها منظره ای زیبا را به وجود آورده است.سد استقلال و دریاچه آن فضای دیدنی مناسبی برای گردشگران است و آب آشامیدنی بندرعباس، خمیر، قشم و آب مورد احتیاج بسیاری از باغات کشاورزی منطقه میناب از آن تامین می گردد.

رودخانه جگین

یکی دیگر از دیدنی های میناب رودخانه جگین می باشد.این رودخانه میناب که از کوه های بشاگرد سرچشمه میگیرد و در نهایت به دریای عمان می ریزد.زیبای خاص این رودخانه عبور آب از دل کوه های می باشد که اب ان هم شیرین است.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 640

به "مکان های دیدنی و گردشگری میناب Minab" امتیاز دهید

1 کاربر به "مکان های دیدنی و گردشگری میناب Minab" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های دیدنی و گردشگری میناب Minab"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید