نابغه هندی،ناجی گوگل

به گزارش مالکوم، گوگل، این غول دنیای فناوری در سال 2004 با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کرد و لری پیج و سرگیی برین به اسم بنیانگذاران این کمپانی به این نتیجه رسیده بودند که باید برای تغییر شرایط گوگل در پی خلاقیتی تازه باشند؛ چراکه در این دنیا در حال تغییر و باوجود رقبای قدرتمند، به نظر می رسید که ستاره اقبال گوگل روبه افول می رود. اینجا بود که ساندار پیچای توانست خود را به اسم ناجی گوگل به دنیا معرفی کند و در نهایت هم به یکی از مهم ترین و مشهورترین چهره های گوگل تبدیل شد.

نابغه هندی،ناجی گوگل

وی که ابتدا در کمپانی McKinsey فعالیت داشت، همزمان در زمینه فروش هم به شرکت گوگل مشاوره می داد و با توجه به استعداد ویژه اش در این زمینه، مورد توجه مؤسسان گوگل نهاده شد و تصمیم گرفتند در سال 2004 از وی دعوت به همکاری در زمینه فروش نمایند البته این بار وی نه در پست مشاور که به اسم یکی از کارمندان کلیدی این شرکت جذب گوگل شد. تنها چند سال کوشش و حضور کافی بود تا این نابغه هندی به جمع مدیران برتر گوگل بپیوندد و خاتمه در سال 2015 همزمان با بازنشستگی لری پیج به اسم مدیرعامل گوگل انتخاب شد.

ازآنجا که وی یک هندی- امریکایی محسوب می گردد برای بسیاری، این انتخاب از سوی مؤسسان گوگل کمی عجیب به نظر می رسید ولی نگاهی به کوشش ها و پیروزیت های ساندار پیچای در طول همکاری با گوگل، راه هرگونه حرف و حدیث را بست. وی در طول فعالیت خود پیش از تصاحب پست مدیر عاملی، نوارابزارهای گوگل را توسعه داد و درنتیجه گوگل کروم را در اختیار کاربران قرار داد که این پیروزیت در نوع خود بی نظیر بود.

البته باید گفت که وی در این جهت با سختی های بسیاری هم دست و پنجه نرم کرد به اسم مثال اریک اشمیت مدیر عامل وقت گوگل هرگز موافق وجود یک مرورگر برای گوگل نبود. از نگاه وی علت نداشت که یک شرکت نوپا مانند گوگل وارد جنگ بی خاتمه مرورگرها گردد و همه سرمایه و اعتبار این کمپانی را به خطر بیندازد اما پیچای با طرح بی نقصی که به وی ارائه داد پیروز شد موافقتش را جلب کند و حالا دیگر گوگل کروم در زمره بهترین مرورگرهای دنیا فعالیت دارد.

لازم به ذکر است که ساندار پیچای تا سال 2012 مدیر ارشد گوگل کروم باقی ماند و برای توسعه آن کوشش های زیادی داشت.البته پیروزیت هایساندار پیچای به همین جا ختم نشد و وی در سال 2019 علاوه بر مدیرعاملی گوگل پیروز شد سکان کمپانی مادرتخصصی گوگل را هم به دست گرفته و در قامت مدیریت این شرکت نقش آفرینی کند.

گفته می گردد مدیرعامل گوگل در کودکی خانواده ثروتمندی نداشت و داشتن بسیاری از وسایل مورد علاقه وی در گرو کوشش بی وقفه اش بود. وی 12 ژوئن سال 1972 در چنای نادو هند به دنیا آمد و پدرش هم به اسم مهندس برق در شرکت GEC کنگلومرای بریتانیا مشغول به کار بود. وی تحصیلاتش را در هند به خاتمه رساند ولی هوش بالای وی بویژه در زمینه فناوری همه را متعجب نموده بود. یکی از بهترین شانس های وی، کسب بورسیه از دانشگاه استنفورد بود که راه وی به سوی پیروزیت را بسیار هموار کرد و درنهایت حکمرانی گوگل را به دست آورد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1678

به "نابغه هندی،ناجی گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نابغه هندی،ناجی گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید