نقره کار: از ظرفیت نخبگان برای پیشرفت کشور استفاده شود

به گزارش مالکوم، عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: هدف اصلی انقلاب شناخت انسان و روح و قدرت عقلانی آن است که خوشبختانه در حال حاضر در جهت پیشرفت قرار داریم و باید از ظرفیت نخبگان و دانشمندان استفاده کنیم.

نقره کار: از ظرفیت نخبگان برای پیشرفت کشور استفاده شود

عبدالحمید نقره کار عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به اینکه باید از ظرفیت نخبگان برای پیشرفت کشور استفاده شود، گفت: اکنون از خلاءهایی که در جامعه دانشگاهی وجود دارد این موضوع است که علوم انسانی را با توجه به جایگاهی که دارد مورد توجه قرار نداده ایم اما خوشبختانه با توجه به کمبودهایی که دانشگاه ها در کار تحقیقاتی دارند توانسته اند به دستاوردهای قابل توجهی دست پیدا کنند.

هیچ کاری بدون تحقیق قابل استناد نیست

وی افزود: هیچ کاری بدون تحقیق قابل استناد نیست معتقدم نکته مهم در علوم تجربی بحران محیط زیست و اختلاف طبقاتی است که یک درصد از 99 درصد مربوط به تضاد طبقاتی است، امروز ما نیازمند آن هستیم که با بهره برداری از علم مشترک در سطح جهان کشور را آباد کنیم اما متاسفانه امروز شاهد تحقیر علم در کشور هستیم، این در حالی است که بعد از انقلاب اسلامی حداکثر بهره برداری از علوم تجربی جهان را به دست آورده ایم.

نقطه ضعف در تحقیق و پژوهش فراموش شدن علوم انسانی است

نقره کار شرح داد: نقطه ضعف در تحقیق و پژوهش فراموش شدن علوم انسانی است. من معتقد هستم بسیاری از تحقیقات دانشگاهی ما باید در حوزه علوم انسانی اتفاق بیفتد؛ چراکه امروز کشور این آمادگی را دارد که یک جهش انقلابی تاریخی انجام دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 842

به "نقره کار: از ظرفیت نخبگان برای پیشرفت کشور استفاده شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقره کار: از ظرفیت نخبگان برای پیشرفت کشور استفاده شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید