هجدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر متوسطه نظری برگزار می گردد

به گزارش مالکوم، خبرنگاران/کردستان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان از برگزاری هجدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر دوره متوسطه نظری در دو بخش علمی و عملی اطلاع داد.

هجدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر متوسطه نظری برگزار می گردد

مهدی نامدار در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و تغییر رویکرد از آموزش های حضوری به آموزش در بستر فضای مجازی با طراحی و استفاده از شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد)، لزوم توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان به ویژه در زمینه آشنایی با آموزش های الکترونیکی را برجسته تر کرد.

وی ادامه داد: در شرایط حاضر با ارائه آموزش ها به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) معلمان با بهره گیری از فناوری های دیجیتالی فرایند یاددهی یادگیری را در راستا عالی ترین اهداف آموزش و پرورش قرار داده اند، عوامل موثر بر این فرایند از طریق روش های علمی و برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس با مشارکت حداکثری معلمان مورد آنالیز قرار می گیرد تا متناسب با فضا، امکانات، محتوا و تجهیزات موجود، الگوهای مناسب و قابل استفاده در شرایط موجود را شناسایی کرده و با ارائه آن ها به سایر همکاران گامی موثر در جهت کیفیت بخشی به آموزش برداشته گردد.

وی در ادامه به تشریح شیوه نامه هجدهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس پرداخت و گفت: در بخش علمی جشنواره در سه محور تجارب پیروز و برتر دبیران (تجارب تدریس حضوری و غیرحضوری)، ایده های نو و تجارب اثر بخش مدیران و معاونین مدارس دوره دوم آموزش متوسطه و تحلیل محتوای کتاب درسی برگزار می گردد.

نامدار بعلاوه به بخش عملی جشنواره نیز اشاره نمود و با بیان اینکه این بخش در سه محور حضوری، غیرحضوری و فراوری رسانه برگزار می گردد؛ گفت: در بخش حضوری، دبیرانی که در سال تحصیلی جاری در مدارس دوره دوم متوسطه اشتغال و ابلاغ تدریبس درس زیست شناسی دارند می توانند در این محور از جشنواره شرکت کنند.

معاون آموزش متوسطه ادامه داد: در بخش غیرحضوری نیز با توجه به فراگیر بودن و پوشش تعداد زیادی از کتاب های درسی، حائز اهمیت فراوانی است، همه دبیرانی که در دوره متوسطه نظری ابلاغ تدریس دارن، باتوجه به موضوعات مجاز به شرکت در این بخش از جشنواره می باشند.

وی اظهار داشت: فراوری رسانه به سه شیوه داده نما(اینفوگرافیک) ویژه دبیران شیمی متوسطه نظری، طراحی پوستر ویژه دبیران زمسن شناسی متوسطه نظری و طراحی تصاویر متحرک (موشن گرافیک) ویژه دبیران آزمایشگاه علوم تجربی متوسطه نظری انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1949

به "هجدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر متوسطه نظری برگزار می گردد" امتیاز دهید

2 کاربر به "هجدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر متوسطه نظری برگزار می گردد" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر متوسطه نظری برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید