هشدار هواشناسی به این 6 استان ، آماده باش اورژانس و هلال احمر

به گزارش مالکوم، رئیس اورژانس کشور و سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده باش تکنسین ها و امدادگران این دو سازمان برای مواجهه با بارش شدید باران و وزش باد در شش استان خبر دادند.

هشدار هواشناسی به این 6 استان ، آماده باش اورژانس و هلال احمر

به گزارش خبرنگاران، جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور، با اشاره به پیش بینی و هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از بارش شدید و رگباری باران و نیز وزش باد شدید در شش استان کشور گفت: بر اساس پیش بینی اجرا شده از سوی سازمان هواشناسی که منجر به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی این سازمان شده است، احتمال بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در روز پنج شنبه، در منطقه ها جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و جنوب شرق فارس و در روز آدینه، در منطقه ها جنوب کرمان، شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس وجود دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل نیز تکنسین های اورژانس در این شش استان در آماده باش کامل قرار دارند تا به هرنوع حادثه احتمالی رسیدگی نموده و امدادرسانی به مصدومان احتمالی آن را انجام دهند.

بعلاوه صادق محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در این خصوص گفت: امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال نیز در این شش استان به حالت آماده باش درآمده اند تا به هرگونه حادثه احتمالی رسیدگی نمایند. به همین دلیل تجهیزات و امکانات لازم نیز در اختیار این افراد قرار گرفته است.

محمودی گفت: ضروری است مردم نیز مواردی را رعایت نمایند، از جمله اینکه در هنگام وزش باد از قرار گرفتن در لبه پرتگاه ها و پشت بام ها و نیز حضور در مجاورت تابلوهای تبلیغاتی و اجسامی که احتمال سقوط آنها وجود دارد، پرهیز نمایند. پرهیز از حضور در حاشیه رودها و مسیل ها و صعود به ارتفاعات نیز از جمله توصیه هایی است که در هنگام بارش شدید باران باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1402 بروزرسانی: 5 مرداد 1402 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 2194

به "هشدار هواشناسی به این 6 استان ، آماده باش اورژانس و هلال احمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی به این 6 استان ، آماده باش اورژانس و هلال احمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید