پیغام عبدالوهاب شهیدی به مردم ایران

به گزارش مالکوم، عبدالوهاب شهیدی، هنرمند پیشکسوت موسیقی سنتی ایران، با انتشار پیامی خطاب به مردم ایران، به پویش جمعی از هنرمندان مبنی بر فراوری و انتشار اثر برای مردمی که شرایط قرنطینه خانگی و سختی احتیاط در برابر شیوع ویروس کرونا را تحمل می نمایند (#مشاهنر) پیوست.

پیغام عبدالوهاب شهیدی به مردم ایران

به گزارش خبرنگاران، شهیدی ـ خواننده پیشکسوت موسیقی سنتی ایران، نوازنده ساز عود و آهنگساز ـ در پیغامی سال نو را به ایرانیان، هنرمندان ایرانی و هنردوستان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که برای همه سال خوبی باشد و ناراحتی های به وجود آمده از بین برود.

این هنرمند که 98 سال سن دارد، با پیوستن به پویش مشاهنر علاوه بر انتشار این پیغام، بخش هایی از یکی از اجراهای قدیمی خود را که با هنرنمایی و تار جلیل شهناز همراه است، به مردم کشورش تقدیم کرد.

در شرح صندلی هنری عبدالوهاب شهیدی در موسیقی ایرانی همین بس که محمدرضا شجریان او را اعتبار موسیقی ایران دانسته است و هوشنگ ابتهاج درباره او گفته شهیدی همواره برای من یک تصویر از آرزویی بود که درباره هنرمند داشتم. همواره می توانستم به عنوان یک هنرمند به او تکیه کنم؛ به اخلاق هنری و به اخلاق انسانی اش.

شهیدی متولد سال 1301 در میمه اصفهان است. او از اوایل دهه 1320 فعالیت هنری خود را با فراگیری آواز، سنتور و عود نزد اسماعیل مهرتاش شروع کرد. او به جز آواز خواندن و آهنگسازی، نوازنده ای منحصر به فرد با ساز عود است، که این ساز را ایرانی می نواخت. او همچنین سابقه همکاری با استادانی مانند جلیل شهناز، فرامرز پایور، علی اصغر بهاری، حسین تهرانی، رحمت الله بدیعی، حسن ناهید و محمد اسماعیلی دارد.

در ادامه می توانید پیغام تصویری عبدالوهاب شهیدی را به همراه بخشی از اجرای قدیمی این هنرمند 98 ساله را که به پویش #مشاهنر اهداء شده است، تماشا کنید:

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 852

به "پیغام عبدالوهاب شهیدی به مردم ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام عبدالوهاب شهیدی به مردم ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید