پیغام معنادار برادر امیر قطر همزمان با اجلاس ریاض

به گزارش مالکوم، همزمان با برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، برادر امیر قطر پیغام معناداری خطاب به سران این کشورها در حساب توئیتری خود منتشر کرد.

پیغام معنادار برادر امیر قطر همزمان با اجلاس ریاض

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس امروز در ریاض برگزار می گردد، خلیفه بن حمد برادر امیر قطر پیامی را خطاب به سران این کشورها منتشر کرد.

خلیفه بن حمد نوشت: درمان بیماری به دقت تشخیص و تجویز داروی مناسب بستگی دارد، در نتیجه نابسامانی شرایط شورای همکاری (خلیج فارس) به دلیل اشتباه در تشخیص است.

وی خطاب به سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اضافه کرد: به دنبال راه چاره قانع کننده باشید زیرا قطر بدون شک یک بیماری نیست.

با وجود دعوت شاه سعودی از امیر قطر برای شرکت در اجلاس ریاض اما او روز دوشنبه(دیروز) راهی جمهوری رواندا شد و به جای امیر قطر عبدالله بن خلیفه آل ثانی نخست وزیر و وزیر کشور قطر در رأس هیأتی به ریاض رفته است.

چهار کشور عربی (مصر، عربستان، امارات و بحرین) از خرداد سال 1396 روابط دیپلماتیک خود را به بهانه حمایت قطر از تروریسم قطع نموده و تمامی گذرگاه های زمینی، دریایی و هوایی را به روی این کشور بسته اند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر شامگاه آدینه طی سخنرانی در رم با بیان اینکه کشورش گفت وگوهایی با طرف سعودی شروع نموده، ابراز امیدواری کرد که این گفت وگوها منجر به نتایج مثبتی گردد.

او گفت که کشورش از جهت مسدود در بحران ایجاد شده در بین کشورهای عربی خلیج فارس به سمت گفت وگو در باره چشم انداز آینده روابط بین این کشورها حرکت نموده است.

اگرچه آل ثانی از گفت وگو با طرف سعودی برای سرانجام دادن به اختلافات سخن گفته اما به عقیده عبدالله الغیلانی استاد دانشگاه و کارشناس عمانی تحقق آشتی به توافق درباره تعریف مشترک از عوامل تهدید امنیتی و نحوه برخورد با آن احتیاج دارد که همه این شروط یا بخش زیادی از آن اکنون وجود ندارد بلکه آنچه هست نزاع سیاسی است که توانمندی های منطقه ای را نابودی نموده و باعث از هم گسیختگی نظام سیاسی و اجتماعی آن شده است. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 629

به "پیغام معنادار برادر امیر قطر همزمان با اجلاس ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام معنادار برادر امیر قطر همزمان با اجلاس ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید