چالش های کسب و کار در فضای آنلاین

به گزارش مالکوم، بنیانگذار یک استارتاپ غذایی توضیحاتی را درباره چالش های کسب و کار در فضای آنلاین ارائه کرد.

چالش های کسب و کار در فضای آنلاین

به گزارش خبرنگار شهریار عرب پور بنیانگذار یک استارتاپ غذایی درباره ایده شروع فعالیتش اظهار کرد: من و دوستانم در بیشتر اوقات برای انتخاب کافه، رستوران و مکان های جدید با مشکل رو به رو می شدیم و نمی دانستیم چطور بهترین گزینه را انتخاب کنیم. در واقع وقت زیادی که قرار بود در کنار یکدیگر بگذرانیم، صرف جست و جو برای یک مکان جدید می کردیم. همیشه با سوال امشب کجا برویم روبرو بودیم؟ برای حل این مشکل در فضای مجازی یک صفحه باز کردیم در این مدت کوتاه هزار کاربر تجربیات خودشان را برای ما به اشتراک گذاشتند. متاسفانه بعد از مدتی صفحه از دسترس خارج شد، اما ما ناامید نشدیم و در سال 93 یک صفحه دیگر باز کردیم باز هم با وجود پنج هزار کاربر صفحه از دسترس خارج شد. چند ماه بعد مجدد به اسم جدید یک صفحه دیگر باز کردیم که تا امروز توانستیم 261 هزار مخاطب از استان فارس و سایر نقاط کشور و خارج از کشور جذب کنیم.

او ادامه داد: دو سال بعد، یعنی در سال 95 اپلیکیشن خود را راه اندازی کردیم که در حال حاضر یک بانک اطلاعاتی شامل اطلاعات بیش از 1500 کسب و کار در حوزه خوراکی شیراز است که آن را به کاربران ارائه می دهیم تا کاربران شیرازی و کسانی که قصد سفر به شیراز دارند بتوانند این اپلیکیشن را نصب و استفاده کنند. به زودی از سایت جدید خود نیز رونمایی می کنیم.

این بنیانگذار استارتاپ غذایی درباره خدماتی که ارائه می دهد، گفت: در صفحه خود از بحث معرفی کسب و کار های خوراکی و نقد و بررسی تبلیغات انجام می دهیم. البته این تبلیغات بر پایه نظر شخصی من نیست برای احترام به نظر مخاطب های تبلیغاتی را با هشتک های بزرگ تبلیغاتی جدا کرده و هیچ نقد و نظری از ما ارائه نمی شود. در پست های معرفی برابر نقد و بررسی معرفی رستوران ها در رابطه با فرهنگ و خوراکی هم می نویسیم یعنی خوراکی از کجا آمده و چه تاثیری بر فرهنگ ما دارد که به دلیل وجود این نوع محتوا مخاطبانی از خارج از شیراز هم داریم.

عرب پور ادامه داد: خدماتی را به کسب و کار هایی که در حوزه خوراکی مثل رستوران فعالیت می کند ارائه می دهیم.

باید از تمام ظرفیت های سرمایه گذاری کشور در صنعت فضایی استفاده شود

مدیر این استارتاپ درباره مدل درآمد زایی خود اعلام نمود: ما بابت تولید محتوا درآمد نداریم یعنی فقط مخاطب را از طریق محتوا جذب می کنیم، درآمد ما از طریق تبلیغاتی است که برای کسب و کار انجام می دهیم. البته در زمینه هایی مثل برگزاری دوره های مربوط به خوراکی, نوشیدنی, قهوه فعالیت داریم که درآمد آن خیلی قابل ملاحظه نیست و بیشتر با هدف رشد دانش کسب و کار صورت می گیرد.

او با اشاره به چالش های این حوزه عنوان کرد: بزرگترین چالشی که ما در حال حاضر در فضای آنلاین به عنوان کسب و کار با آن روبرو هستیم کار کردن و جلو رفتن در محیط های پر ابهام است. یعنی باید برای آینده کوتاه مدت و میان مدت برنامه ریزی کنیم بدون اینکه دیتای کافی داشته باشیم. در این شرایط ریسک کار کردن و سرمایه گذاری و برنامه ریزی بالا می رود.

عرب پور ادامه داد: همچنین در زمینه ماندگاری شبکه های اجتماعی ابهاماتی وجود دارد و بسکمک از کسب و کار های مشابه ما هم حیاتشان وابسته به شبکه های اجتماعی است که در صورت ایجاد مشکل ریسک در زمینه برنامه ریزی بالا می رود.

او اضافه کرد: چالش دیگر ما در فضای نقد و بررسی است؛ چرا که در زمینه نقد و بررسی خلاء قانونی وجود دارد و تا امروز چندین بار با رستوران به مشکل برخوردیم در واقع نگاه این است که نقد ما منفی است. می توان به کسب و کار آن ها آسیب بزند. خوشبختانه در این چند سال با فرهنگ سازی انجام شده توانستیم این مسئله را جا بیندازیم که بودن ما در فضای آنلاین می توان به کسب و کار ها آ ن ها کمک کند.

مدیر این استارتاپ درباره رقبای خود گفت: با توجه به مدلی که ما کار می کنیم پلتفرم هایی دیگر برای ما رقیب معرفی محسوب نمی شود. در واقع اکنون ما پرمخاطب ترین پلتفرم در فضای مجازی هستیم و می توان گفت رقیب جدی نداریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 822

به "چالش های کسب و کار در فضای آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های کسب و کار در فضای آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید