چرا سریال فالکون و سرباز زمستان به خوبی وانداویژن نیست؟

به گزارش مالکوم، سریال فالکون و سرباز زمستان (The Falcon and the Winter Soldier) جدید ترین سریال پخش شده دیزنی پلاس است که قسمت اول آن پربازدید ترین قسمت در میان سریال های عرضه شده از سرویس استریم دیزنی است. ولی این لزوما به معنی جذابیت یا خیره کنندگی آن نیست.

چرا سریال فالکون و سرباز زمستان به خوبی وانداویژن نیست؟

هنوز پخش فالکون و سرباز زمستان به سرانجام نرسیده می توان نتیجه گیری کرد سریال می توانست به جای شش قسمت در قالب یک فیلم دو ساعته پخش شود.

گاهی پیش آمده که سریال وانداویژن نیز احساس اضافی بودن را به بینندگان منتقل کند ولی تطبیق آن با دنیای تلویزیون و اشاره های آن به کمدی های موقعیتی کلاسیک، تقسیم بندی آن به سریال را توجیه می کند. ولی در مورد فالکون و سرباز زمستان قضیه فرق می کند.

ولی هم چنان بر این باوریم که سریالی کوچک و فشرده تر برای فالکون و سرباز زمستان نتیجه مطلوب تری را به دنبال داشت.

بیایید به مقایسه دو سریال وانداویژن و فالکون و سرباز زمستان بپردازیم و به این نتیجه برسیم که چرا مورد دوم مناسب تلویزیون نیست. هم چنین، اگر آخرین قسمت های سریال فالکون و سرباز زمستان را ندیده اید، ممکن است در ادامه با اسپویل هایی روبرو شوید.

به جلسات درمانی مشترک بیشتری نیاز است

اگرچه وانداویژن کمی طبع غمناک دارد ولی حاوی شوخ طبعی بالایی است. این سریال از کمدی های موقعیت الهام گرفته و زوج مربوطه را در شرایط کمدی زیادی قرار می دهد. مثلا واندا (الیزابت اولسن) برای رئیس ویژن و همسرش بدون هیچ ماده اولیه ای غذا درست می کند. یا واندا و ویژن در مسابقه استعدادیابی وست ویو شعبده اجرا می کنند. موقعیت به وجود آمده مربوط به تست بارداری و … هم چنین همسایه فضول و بامزه کاترین هان، آگنس را نیز باید ذکر کرد.

سریال فالکون و سرباز زمستان نیاز دارد تا کمی از جدیت خود بکاهد. دو شخصیت اصلی کاملا متضاد هم هستند. سم کسی است که کاملا طبق غریزه عمل کرده و باکی بسیار خونسرد و حسابگر رفتار می کند. خیلی ها آن صحنه 30 ثانیه ای در فیلم کاپیتان آمریکا:جنگ داخلی (Captain America: Civil War) را دیده اند که این دو راجع به جای نشستن سم با هم بحث می کنند. طبق گفته مالکوم اسپلمن، نویسنده اصلی سریال، روابط بین این دو بر اساس این گونه تعامل ساخته شده است. در فیلم کاپیتان آمریکا:جنگ داخلی در یک صحنه سم برای راحت نشستن باکی جای خود را عوض نمی کند و این باعث می شود او در عقب یک بیتل مدل قدیمی تحت فشار قرار گیرد. این لحظه ای بود که ایده آغاز سریال جرقه زد.

رابطه بین این دو شخصیت واضح و ملموس است. در لحظاتی از سریال احساس می شود روی رابطه بین این دو باید مانور بیشتری داده شود. در قسمت اول این دو به کل در کنار هم نیستند. در قسمت دوم که بهترین قسمت سریال تا به امروز بوده، در یک جلسه روانشناسی شرکت می کنند و با هم سر موضوع فاصله جایگاه هایشان بحث می کنند و در نهایت این بحث به نگاه بازی بین آنها ختم می شود که همه این ها بسیار بامزه و خنده دار است. ولی در میان ماموریت های بزرگ تر در سریال این جو از دست می رود. صحنه هایی به یاد ماندنی در طول سریال وجود دارد، مثل صحنه ای که در آن باکی و سم راجع به آدم فضایی ها، ربات ها و جادوگر ها بحث می کنند یا صحنه ای که درباره آلبوم ترابل من ماروین با هم مشاجره و در میدان جنگ با هم می غلتند.

مقیاس کوچک مناسب تلویزیون است

مانند بیشتر فیلم های ام سی یو تنش در فالکون و سرباز زمستان زیاد است. گروه آنارشیستی به نام فلگ اسمشرز که توسط ابرسرباز جوانی به نام کارلی مورگنتاو رهبری می شود در صدد به هم زدن آرامش دنیا است. کارلی و دیگر ابرسربازان، دنیایی را که پس از بشکن اول تانوس در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدی به وجود آمده بود بیشتر می پسندند و تلاش می کنند تا مرز های بین کشورها از بین بروند. تهدید گروه فلگ اسمشرز به قدری جدی است که باکی سرباز 106 ساله تصمیم می گیرد با سم همکاری کرده و جستجویی اضطراری را به دنبال این گروه انجام دهد. می توان گفت که دلیل همکاری باکی با سم تنش بالای موجود در محیط سریال است. ولی در حقیقت اولین باری که باکی با سم ملاقات می کند، به دلیل سرزنش سم برای رد کردن سپر کاپیتان آمریکا است.

همه می دانیم که بخشی از هویت دنیای سینمایی ماورل با جلوه های ویژه استثنایی در ذهن همه ثبت شده است؛ ولی از این سریال نباید انتظار یک فیلم 350 میلیون دلاری را داشت. به شخصه ترجیح می دهیم داستانی را راجع به سم ببینم که به زندگی روزمره خود می رسد و با مسائل جزئی ابرقهرمانی دست و پنجه نرم می کند و باکی که به دلیل شستشو های مغزی انجام گرفته روی او به روانشناس مراجه کرده و به خاطر کاری که سم با جایگاه کاپیتان کرده است، با او بحث و جدل می کند.

گزارشی که روی مسابقه در طول سریال اتفاق می افتد نیز در نوع خود جالب است؛ ولی هم چنان یکی از چیز هایی است که به دلیل وجود مسائل جدی تر مثل سازمانی تروریستی که در حال وحشت زده کردن دنیا هست، به آن پرداخته نشده است. سریال وانداویژن راجع به راه حل پیچیده واندا در رابطه با کنار آمدن با از دست دادن معشوقه اش است. سریال فالکون و سرباز زمستان می توانست خیلی ساده مربوط به یک مرد سیاه پوست باشد که جانشین کاپیتان آمریکا است.

شخصیت های زیاد بدون زمان کافی

چهره های آشنای جدیدی در این سریال به چشم می خورد. مثل مامور سابق شیلد شارون کارتر (امیلی ون کمپ) و افسر نیرو های ویژه سوکویایی زیمو (دنیل براهل) به همراه جنگجوی نخبه واکاندایی ایو وگروهی از جنگجویان دورا میلاهه. ولی حتی با وجود لحظه های شیرینی مثل زمانی که آیو می گوید حوزه اختیار دورا میلاهه همان جایی است که آن ها حضور داشته باشند، این شخصیت ها زمان کافی را برای پرداخته شدن در طول سریال پیدا نمی کنند.

در ادامه سریال با شخصیت های جدیدی آشنا می شویم. مثل جان واکر (وایات راسل) و کاپیتان آمریکای جدید و بهترین دوستش لمار هوسکینز (کله بنت). می دانیم که کارگردان می خواهد این مفهوم را برساند که هیچ کسی مثل کاپیتان فسادناپذیر و سالم نیست ولی او در این کار با بی عاطفه و قابل پیش بینی نشان دادن واکر کمی زیاده روی کرده است. از آغاز قسمت چهارم مشخص است که واکر می خواهد مکالمه بین سم و کارلی را خراب کند. می دانیم که واکر سرم ابرسرباز را استفاده و این کار او را فاسد و تباه خواهد کرد. هم چنین در این سریال کسی مثل کاترین هان وجود ندارد که تمرکز را از بیننده گرفته و او را وادار به پرسش در مورد داستان اصلی سریال کند. نزدیک ترین شخصیت به کاترین، دکتر رینور هست که متاسفانه این روان پزشک در دو قسمت اخیر سریال حضور نداشته است.

می توان گفت که فالکون و سرباز زمستان به گونه ای است که از سریال های ام سی یو انتظار می رفت باشد. یعنی تکرار سری فیلم ها با جلوه های ویژه و صحنه های اکشن که کارگردانان آن درکی از پیچیدگی های دنیای تلویزیون ندارند.

ابتدا قرار بود فالکون و سرباز زمستان از دیزنی پلاس پخش شود، ولی به علت پاندمی ویروس کرونا فیلم برداری آن در ماه مارس پارسال به تعویق افتاد. این سریال حاوی سکانس های اکشن، بدلکاری و صحنه هایی است که در خیابان های پراگ در جمهوری چک فیلم برداری شده است.

از طرفی دیگر وانداویژن شبیه کمدی های موقعیتی است، که این مسئله فیلم برداری این سریال را در زمان شیوع کوید19 آسان تر کرده بود. به همین دلیل ابتدا این سریال پخش شد و دیزنی پلاس و ام سی یو از این استراتژی نفع بردند. سریال وانداویژن به قدری منحصر به فرد و جالب بود که می تواند عامل پیشروی و قدم های بعدی ام سی یو در دنیایی تلویزیون باشد.

می دانیم از سریال فالکون و سرباز زمستان دو قسمت باقی مانده و مسائل زیادی را هنوز می تواند حل نماید. سم و باکی تا جایی که جا دارند می توانند به جر و بحث بپردازند. ولی مسئله مهم این است که اگر از بین این دو سریال یکی را بخواهیم به عنوان گزینه بهتر انتخاب کنیم، قطعا آن سریال وانداویژن خواهد بود.

منبع: Ask

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1528

به "چرا سریال فالکون و سرباز زمستان به خوبی وانداویژن نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سریال فالکون و سرباز زمستان به خوبی وانداویژن نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید