کرونا در اروپا، از کاهش تدریجی کنترل های مرزی تا پیش بینی رکود مالی سخت در آلمان

به گزارش مالکوم، در حالی که ویروس کرونا در اروپا همچنان گسترش یافته، بعضی از کشورهای اروپایی به تدریج کاهش کنترل های مرزی را در دستور کار قرار می دهند.

کرونا در اروپا، از کاهش تدریجی کنترل های مرزی تا پیش بینی رکود مالی سخت در آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ویروس کرونا همچنان چالشی عظیم و غیر قابل حل در اتحادیه اروپا بوده که هر روز بر عواقب اجتماعی، سیاسی و مالی آن افزوده می گردد.

بیشتر پزشکان آلمانی نگران عواقب شیوع گسترده کرونا برای نهادهای بهداشتی هستند

جدیدترین اخبار کرونایی از این اتحادیه حاکی از آن است که بر اساس نتایج یک نظر سنجی بیشتر کادر پزشکی در آلمان از آغاز بحران کرونا کارشان کم شده است.

بر اساس آنالیز اجرا شده توسط اتحادیه پزشکی جمهوری فدرال آلمان حجم کار 57 درصد پزشکان کلینیک ها در آلمان در دوران بحران کرونا کم شده است. حدود یک چهارم هم گفته اند که حجم کارشان تغییری ننموده و 18 درصد هم گفته اند که کارشان افزایش داشته است.

نظرات درباره چگونگی شیوع کرونا در بین متخصصان آلمانی هم متفاوت است. 44 درصد نگرانند که فرایند شیوع این بیماری به گونه ای پیش رود که نهادهای بهداشتی و درمانی را تحت فشار قرار دهد. 42 درصد هم چنین خطری را نمی بینند و 14 درصد هم گفته اند که نمی توانند شرایط را مورد ارزیابی قرار دهند.

نروژ هم کاهش تدریجی کنترل های مرزی را در دستور کار قرار می دهد

نروژ هم به صورت تدریجی مرزهای خود را باز می نماید. وزارت دادگستری نروژ اعلام نموده است که شهفرایندان از منطقه مالی اروپا می توانند دوباره به نروژ سفر نمایند. همچنین هر کس که اقامتگاهی در نروژ دارد و یا اعضای خانواده اش در اینجا هستند می تواند به نروژ سفر کند.

کاهش محدودیت های مرزی همچنین به مفهوم این است که دوباره کارگران فصلی می توانند به این کشور سفر نمایند.

دولت آلمان هم کاهش کنترل های مرزی را در دستور کار قرار می دهد

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده کنترل ها در مرزهای آلمان از روز شنبه به تدریج کاهش می یابد.

خبرگزاری آلمان بر اساس نشست کابینه آلمان در برلین خاطرنشان کرد که بخصوص معابر مرزی با لوکزامبورگ کنترل های کرونایی خود را لغو می نماید. بر این اساس وزارت کشور آلمان برای خاتمه کامل کنترل های مرزی برای مقابله با شیوع کرونا در همه مرزهای این کشور تازه از 15 ژوئن (26 خرداد ماه) کوشش می نماید.

کنترل های مرزی آلمان با دانمارک، لوکزامبورگ، فرانسه، اتریش و سوئیس از 16 ماه مارس برای مقابله با شیوع کرونا اعمال شده است.

در آستانه نشست کمیسیون اروپایی درباره مسئله کنترل های مرزی و بخش توریسم پائولو جنتیلونی، کمیسر مالی کمیسیون اروپایی در این باره ابراز اطمینان کرد که فصل سفرها در تعطیلات تابستانی برگزار گردد. وی البته فصل توریسم امسال را همراه با اقدامات امنیتی و بعضی محدودیت ها دانست.

کمیسیون اروپایی می خواهد امروز (چهارشنبه) توصیه هایی را برای لغو تدریجی کنترل های مرزی ضد کرونایی اعلام کند.

پیش بینی رکود سخت مالی برای آلمان

اتاق صنایع و بازرگانی آلمان DIHK هم یاری های گسترده مالی را خواهان شد. رئیس این نهاد آلمانی درباره خسارت های مالی بالای این بحران هشدار داده است.

بر اساس پیش بینی اتاق صنایع و بازرگانی آلمان پیامد بحران کرونا رکودی سخت در انتظار آلمان است. دولت آلمان می خواهد تا اوایل ژوئن یک برنامه مالی را ارائه دهد. دولت و ایالات آلمان باید خود را برای کاهش چشمگیر درآمدهای مالیاتی آماده نمایند.

یک گروه از نمایندگان محافظه کار مجلس اروپا از رئیس کمیسیون اروپایی درخواست نموده اند که برای بازگشایی سریع مرزهای داخلی اتحادیه اروپا کوشش کند. آن ها این درخواست خود را طی نامه ای به کمیسیون اروپایی ارائه داده اند.

این نمایندگان مجلس اروپا همچنین درخواست نموده اند که کشورهای عضو اتحادیه اروپا قواعد قرنطینه ای خود برای شهفرایندان اروپایی که به کشورهایشان سفر می نمایند را کاهش دهند.

نفوذ کرونا به جزایر مملو از پناهندگان یونان

خبرها همچنین حاکی از آن است که دو مهاجر در جزیره لسبوس یونان هم تست کرونایشان مثبت شده و به این ترتیب برای اولین بار اولین موارد ابتلا به کرونا در جزایر مملو از پناهندگان یونان ثبت شد.

ملکه انگلیس و خانواده اش هم در روز بین المللی پرستار از کارکنان بخش بهداشت و سلامت برای اقداماتشان در دوران بحران کرونا تشکر کردند.

پیش بینی دوران کرونایی طولانی در آلمان همراه با عواقب مالی فاجعه بار

فریدریش مرتس، نامزد صدر اعظمی آلمان و ریاست حزب دموکرات مسیحی هم یک دوران طولانی و عواقب فاجعه بار بحران کرونا را پیش بینی نموده و در مصاحبه ای تاکید نمود که ما در یک رکود جهانی وارد می شویم و طی هفته ها و ماه های آینده با خسارات قابل توجه مالی و رفاهی و بیکاری بالا روبرو خواهیم شد.

وی تاکید نمود که مدت زیادی طول خواهد کشید تا ما از این شرایط خارج شویم.

کمیسیون اروپایی هم خواهان اجباری شدن ماسک در مسافرت های هوایی شده است.

پیتر پیوت، ازدانشمندان مهم در زمینه کشف بیماری واگیر ابولا و رئیس دانشکده بهداشت و بیماری های گرمسیری لندن هم به بیماری کرونا مبتلا شده است.

کاهش بازده مالی انگلیس

بحران کرونا در انگلیس و در اولین سه ماهه امسال میلادی بازده مالی را به شدت کاهش داده است. اداره آمار ملی انگلیس روز چهارشنبه اطلاع داد که در سه ماه نخست امسال فراوری ناخالص داخلی نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد کاهش داشته است.

این بیشترین افت فصلی فراوری ناخالص داخلی انگلیس از خاتمه 2008 میلادی تا به امروز به شمار می رود.

هفته گذشته نیز بانک مرکزی انگلیس خاطرنشان کرد که شدت افت فراوری ناخالص داخلی این کشور احتمالا در 300 سال اخیر بی سابقه خواهد بود. بانک مرکزی انگلیس افت 14 درصدی فراوری ناخالص داخلی را پیش بینی نموده و این رقم در سال 2021 نیز حدود 15 درصد خواهد بود.

کشور اتریش هم از گشایش مرزهای خود با آلمان از 15 ژوئن (26 خرداد ماه) اطلاع داده است.

کرونا همچنان در اروپا قربانی می گیرد

نتیجه جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا تا کنون 228,691 نفر به کرونا مبتلا شده و 27,104 نفر ههم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 226463 نفر به کرونا مبتلا شده و 32692 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس آمارهای رسمی در ایتالیا هم تا به حال 221216 نفر به کرونا مبتلا شده و 30911 نفر هم در اثر این بیماری جان باخته اند.

فرانسه هم به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و تا به حال 178225 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 26991 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود ا از دست داده اند.

آلمان هم به شدت تحت تاثیر شیوع این بیماری قرار گرفته و تا به حال 173274 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 7755 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

اما از لهستان هم خبر می رسد که این کشور کنترل های مرزی را تا 12 ژوئن (23 خرداد ماه) تمدید می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 917

به "کرونا در اروپا، از کاهش تدریجی کنترل های مرزی تا پیش بینی رکود مالی سخت در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از کاهش تدریجی کنترل های مرزی تا پیش بینی رکود مالی سخت در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید