جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا، هشدار مقامات درباره عواقب مالی شیوع کرونا

به گزارش مالکوم، ویروس کرونا همچنان در اتحادیه اروپا گسترش یافته و بسیاری از نشست ها و گردهمایی ها را لغو می نماید و در این میان نگرانی مقامات اروپایی درباره عواقب مالی این شرایط را تشدید می نماید.

جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا، هشدار مقامات درباره عواقب مالی شیوع کرونا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا در اروپا همچنان ادامه دارد و تأثیرات و عواقب آن بیش از پیش خود را نشان می دهد.

هشدار بانک مرکزی اروپا درباره عواقب اقتصادی ویروس کرونا

در این شرایط کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا ، اقدامات مناسب و هدفمند برای حمایت از اقتصاد این اتحادیه در برابر بیماری کرونا را مدنظر قرار داده است.

وی تأکید کرد: این یک شرایط به سرعت در حال توسعه است که خطری برای چشم انداز اقتصادی ایجاد می نماید.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی اروپا این تحولات را رصد نموده و در صورت لزوم و مناسب واکنش نشان می دهد.

به گفته لاگارد صنعت و اقتصاد تحت فشار بار سنگین شیوع ویروس کرونا واقع شده است.

رسانه ها مرتباً از شیوع گسترده ویروس کرونا در اتحادیه اروپا خبر می دهند. روز سه شنبه به دلیل شیوع ویروس کرونا اولین مدرسه دولتی در برلین تعطیل شد. علت این تعطیلی ابتلای یک کادر آموزشی این مدرسه به ویروس کرونا و ارتباطی که وی با حدود هشتاد نفر داشته عنوان شده است.

در پایتخت برلین بعد از تأیید اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا که دیروز اعلام شد امروز هم 2 مورد دیگر از ابتلا به این ویروس تشخیص داده شده است.

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایالت تورینگن آلمان هم دیده شده است. سخنگوی وزارت بهداشت آلمان این خبر را روز دوشنبه بیان کرد. 6 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایالت بایرن هم گزارش شده است.

کرونا در فرانسه یک قربانی جدید گرفت

در این میان شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در فرانسه هم در حال افزایش است. بر اساس آمارهای رسمی، یک مورد مرگ جدید در اثر ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و شمار افراد مبتلا هم در حال افزایش است. از روز گذشته 61 مورد جدید ابتلا به این ویروس در فرانسه گزارش شده است.

در ایتالیا نیز بیش از 50 فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. شمار مبتلایان به این ویروس در این کشور هم به بیش از 2 هزار نفر افزایش پیدا نموده و در مجموع تعداد این افراد به 2036 نفر رسیده است.

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در براندنبورگ آلمان هم گزارش شده است.

لغو مهمترین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در مونیخ آلمان

همچنین گزارش ها حاکی از آن است که نمایشگاه بین المللی صنایع دستی (IHM) در مونیخ آلمان بر اثر شیوع ویروس کرونا لغو شد. این نمایشگاه با 1000 غرفه دار از 60 کشور دنیا و بیش از 10 هزار بازدید کننده مهمترین نمایشگاه تجاری صنایع دستی در آلمان بود که قرار بود از 11 تا 15 ماه مارس برگزار گردد.

اولین مورد ابتلا به کرونا در ایالت زاکسن آلمان هم گزارش شده است. یک فستیوال مسافرتی مهم هم در اثر شیوع ویروس کرونا در برلین لغو شده و به تاریخ دیگری موکول شد. گفته می گردد برگزارکنندگان این فستیوال با افراد مبتلا به کرونا ارتباط داشته اند.

لغو مسابقات فوتبال در سوئیس

کشور سوئیس هم به دلیل شیوع ویروس کرونا تمام مسابقات فوتبال لیگ های دسته اول و دوم خود در ماه مارس را لغو کرد.

در این شرایط کمیسیون اتحادیه اروپا هم خواهان اقدامات مشترک علیه عواقب اقتصادی کرونا شده است. کمیسیون اروپایی کشورهای عضو این اتحادیه را به اقدامات هماهنگ علیه عواقب اقتصادی گسترش ویروس کرونا فراخوانده است.

کمیسر اقتصادی اروپا اعلام نموده است که برای این منظور به یک سیاست اقتصادی حمایت کننده قدرتمندانه تر احتیاج است. برای اولین بار وزرای دارایی منطقه یورو روز چهارشنبه در یک ویدئوکنفرانس در این باره بحث و گفتگو خواهند کرد.

سرقت مواد ضد عفونی کننده از بیمارستان ها در آلمان به دلیل کمبود

از آلمان هم گزارش شده که بعضی شهروندان هم برای مراقبت از خود در برابر ویروس کرونا به اقدامات وحشیانه ای از جمله سرقت مواد ضد عفونی کننده از بیمارستان ها به دلیل کمبود این مواد در داروخانه ها دست می زنند.

در این میان در پی ابتلای یکی از کارکنان مرکز توسعه و تحقیقات شرکت بی ام و آلمان در مونیخ حدود 150 نفر از کارکنان این شرکت مهم آلمانی در قرنطینه قرار گرفتند.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اروپا هم ویروس کرونا را بزرگترین خطر اقتصادی از زمان بحران اقتصادی اخیر در این اتحادیه عنوان نموده است. این نهاد اروپایی به همین دلیل پیش بینی های رشد اقتصادی دنیای برای سال 2020 را با نیم درصد کاهش به 2.4 درصد رسانده است.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اروپا همچنین در بدترین سناریو کاهش رشد اقتصادی دنیای در امسال به نصف را هم پیش بینی نموده است. در این سناریو رشد اقتصاد دنیای می تواند بعد از 2.9 درصد در سال گذشته به 1.5 در امسال میلادی افزایش یابد.

بر این اساس بعضی کشورها از جمله ژاپن و منطقه یورو می توانند در این اوضاع گرفتار رکود شوند.

افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در اتریش

در اتریش هم شمار مبتلایان به ویروس کرونا بر اثر اطلاعات وزارت کشور به 16 مورد افزایش پیدا نموده است. در پایتخت این کشور 9 مورد ابتلا به این ویروس گزارش شده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان هم تقریباً 3 برابر شده و بر اثر آمارهای مقامات رسمی تعداد مبتلایان به بیش از 150 نفر افزایش پیدا نموده است.

دست ندادن هم همچنان شعار سیاستمداران آلمانی برای مبارزه با شیوع ویروس کروناست؛ به گونه ای که روز گذشته در حالی که مرکل در یک نشست می خواست با وزیر کشور دست بدهد وی از دست دادن امتناع کرد و هر دو خندیدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 774

به "جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا، هشدار مقامات درباره عواقب مالی شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا، هشدار مقامات درباره عواقب مالی شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید