افزایش امنیت سرمایه گذاری هدف راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی

به گزارش مالکوم، رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: مناطق ویژه اقتصادی در راستای افزایش امنیت سرمایه گذاری و تسهیل در این امر ایجاد می شوند.

افزایش امنیت سرمایه گذاری هدف راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی

مرتضی صفدری زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: امروزه در تجارت بین المللی، زمان انجام کار در امر واردات و صادرات یک موضوع بدیهی بوده که همواره کشورها برای آن برنامه ریزی نموده اند.

وی اضافه نمود: در همین راستا جمهوری اسلامی ایران در راستای تسهیل فرآیندهای بازرگانی داخلی و خارجی، قوانین جدیدی را در یک دهه اخیر وضع نموده که ظهور مناطق ویژه اقتصادی با داشتن مزیت های خاص و منحصر به فرد در شریان حیاتی کشور نمونه ای از آن هاست.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ادامه داد: این قوانین می توانند موجبات رونق بخشی فعالیت تجار، بازرگانان، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را فراهم نمایند.

صفدری زاده گفت: در همین راستا منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با داشتن دو سایت مرکزی به مساحت 730 هکتار در مرکز استان و سایت مرزی خود به مساحت 100 هکتار در نقطه صفر مرزی ماهیرود(میل 78) و واقع شدن در مرکز ثقل محور ترانزیتی شمال شرق – جنوب شرق همراه با مزیت های منحصر به فرد و حذف بروکراسی های اداری توانسته نقش کلیدی را در منطقه ایفا نماید.

وی اضافه نمود: منطقه ویژه اقتصادی به عنوان گذرگاهی امن در شرق کشور به عنوان دروازه طلایی اقتصاد شرق کشور شناخته شده و با توجه به مزیت های منحصر به فرد خود می تواند همواره در راستای اعطای خدمات به متقاضیان داخلی و خارجی پیشرو باشد.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهار کرد: جذب سرمایه های داخلی و خارجی، ایجاد فرصت های شغلی جدید و ارتقای سطح اشتغال در استان و کشور و کاهش هزینه های فراوری به منظور ورود به بازارهای رقابتی جهانی از اهداف تشکیل مناطق ویژه اقتصادی است.

صفدری زاده توضیح داد: ایجاد عرصه فعالیت های فراوریی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه خدمات برای حضور فعال در بازارهای منطقه ای و بین المللی، اجرای سیاست های توسعه منطقه ای و ایجاد قطب های اقتصادی و صنعتی و ارتقا سطح تکنولوژی و بهره گیری از فناوری های برتر و نوین اقتصادی جهانی از دیگر اهداف است.

وی یادآور شد: هم چنین فراهم کردن زمینه استراتژی نوین برای توسعه و گسترش منطقه به منظور افزایش فراوری و صادرات و پردازش کالا یا ایجاد تغییرات در آن برای تحصیل ارزش اضافه نموده با استفاده از امکانات بالقوه از دیگر اهداف تشکیل مناطق ویژه اقتصادی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 81

به "افزایش امنیت سرمایه گذاری هدف راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش امنیت سرمایه گذاری هدف راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید