امکان افزایش حجم تعاملات تجاری ایران و اندونزی وجود دارد

به گزارش مالکوم، سفیر اندونزی در ایران با بیان این که حجم روابط تجاری دو کشور ایران و اندونزی در سال 2017 به دو برابر سال قبل از آن افزایش پیدا نموده است گفت: این امکان وجود دارد تا این سطح روابط تجاری بیشتر گردد.

امکان افزایش حجم تعاملات تجاری ایران و اندونزی وجود دارد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی ارزان زمستان 99 همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی اندونزی را از نزدیک شاهد باشد.

به گزارش خبرنگاران، اکتاوینو علیمودین سفیر اندونزی در ایران طی سخنانی در مراسم گشایش دفتر انجمن دوستی ایران و اندونزی با بیان این که اندونزی با بیش از 280 میلیون نفر جمعیت بازاری به مراتب بزرگ تر از بازار ایران دارد، اظهار کرد: بنابراین، اندونزی می تواند بازار خوبی برای ایران باشد زیرا جزو یکی از بزرگ ترین بازارهای خاورمیانه است.

وی با اشاره به این که کاغذ، پارچه و کائوچو از جمله کالاهایی هستند که صادر می شوند، اظهار کرد: از ماه اول سال 2017 میلادی بیش از 600 میلیون دلار و تقریبا بیش از دو برابر سال 2016 حجم روابط تجاری بوده که این امکان وجود دارد تا به یک میلیارد دلار هم برسد.

سفیر اندونزی در ایران همچنین ابراز کرد: برای تبادلات مالی در زمینه نفت و گاز از یورو معمولا استفاده می گردد و در مواردی هم که دو طرف با یکدیگر در ارتباط باشند از ریال و روپیه استفاده می نمایند، در صورتی هم که کشور ثالثی مانند دبی در روابط مالی وجود داشته باشد دلار مورد استفاده قرار می گیرد.

وی همچنین در خصوص سفر توریست های اندونزی هم بیان نمود: ویزای توریست ها در سفارت ایران در جاکارتا صادر می گردد اما آن چه که می توانم با اطمینان بگویم این است که سالانه بسیاری از اندونزی برای حضور در مراسم عاشورا به ایران سفر می نمایند البته ما توریست به مشهد و قم و پس از آن به نجف و کربلا هم داریم؛ بنابراین به محض این که افراد در خواست وزیرا داشته باشد سفارت همکاری لازم را خواهد داشت و در اسرع وقت به ایرانی ها ویزا می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 673

به "امکان افزایش حجم تعاملات تجاری ایران و اندونزی وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان افزایش حجم تعاملات تجاری ایران و اندونزی وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید