برخورد قوه قضائیه با ذینفعان پشت پرده تخلفات حوزه ارزی، بازگشت حدود 1.2 میلیارد یورو

به گزارش مالکوم، معاون قضائی دادستان تهران در خصوص اعلام اسامی متخلفان حوزه ارزی گفت: این بار برخورد قوه قضائیه با ذینفعان پشت پرده انجام خواهد شد.

برخورد قوه قضائیه با ذینفعان پشت پرده تخلفات حوزه ارزی، بازگشت حدود 1.2 میلیارد یورو

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا صاحبی پسندیده در بخش خبری ساعت 21 خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جنگ مالی در چند سال گذشته، عده ای فرصت طلب و سودجو در حوزه ارزی مرتکب تخلف شدند.

معاون قضائی دادستان تهران گفت: تخلف اول مربوط به گروهی از صادرکنندگان است که ارز حاصل از صادرات را به کشور وارد نکردند و تخلف دوم مربوط واردکنندگانیست که ارز دولتی دریافتد اما کالایی وارد کشور نکردند و یا کالای وارده را با قیمت مصوب دولتی به فروش نرساندند.

وی با اشاره به برخوردهای قوه قضاییه با این موارد اظهار کرد: شناسایی های عمیقی از افراد صوری و ذینفعان پشت پرده انجام شده و برخورد با این افراد جدی خواهد بود و تا سر و سامان دریافت شرایط ارزی ادامه خواهد یافت.

صاحبی پسندیده در مورد اعلام اسامی متخلفان حوزه ارزی نیز خاطرنشان کرد: رئیس بانک مرکزی خاطرنشان کرد که به متخلفان دو هفته فرصت داده اند تا ارز را بازگردانند و در حال حاضر قوه قضاییه منتظر است و این بار برخورد قوه قضائیه با ذینفعان پشت پرده انجام خواهد شد.

معاون قضائی دادستان تهران در مورد موضوع عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات و واردات اظهار کرد: این موضوع چند مشکل دارد که یکی مربوط به زیرساخت های نظارتی ضعیف است.

وی ادامه داد: وقتی کارت بازرگانی بدون اعتبارسنجی به صادرکننده ارائه می گردد و او در بازگشت ارز حاصل از صادرات خلف وعده می نماید و سراغ او می روید می بینید یا وجود خارجی ندارد و یا اصلا صادرکننده نیست.

صاحبی پسندیده توضیح داد: قوه قضائیه پیش از معرفی 150 شخصی که بانک مرکزی در نوبت اول به دادسرای تهران معرفی کرد، اقدامات خود را شروع نموده و حتی به حکم قطعی رسانده بود.

معاون قضائی دادستان تهران گفت: افرادی که مورد تعقیب قرار دریافتد حدود یک میلیارد و 200 میلیون یورو ارز را بازگرداندند که بسیاری از این افراد قابل شناسایی نبودند که نشان دهنده زیرساخت های ضعیف نظارتی است. درسال 97 که شروع التهابات ارزی بود آمار افرادی که برای اولین بار کارت بازرگانی دریافتد، بسیار افزایش یافت. این ها صادرکننده واقعی نبودند. یکی از اقدامات خوب قوه قضائیه در دوره جدید شناسایی افراد متقلبیست که پشت پرده این قضایا هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1029

به "برخورد قوه قضائیه با ذینفعان پشت پرده تخلفات حوزه ارزی، بازگشت حدود 1.2 میلیارد یورو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد قوه قضائیه با ذینفعان پشت پرده تخلفات حوزه ارزی، بازگشت حدود 1.2 میلیارد یورو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید