برگزاری اولین نشست همکاری های منطقه ای موسوم به فرمت 3

به گزارش مالکوم، اولین نشست همکاری های منطقه ای موسوم به فرمت 3+3 متشکل از سه کشور قفقاز جنوبی (آذربایجان -ارمنستان -گرجستان) و سه کشور همسایه با این منطقه شامل روسیه-ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در سطح معاونین وزرای خارجه این کشور ها در مسکو برگزار گردید.

برگزاری اولین نشست همکاری های منطقه ای موسوم به فرمت 3

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علیرضا حقیقیان دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل اورآسیا که به نمایندگی از کشورمان در این نشست شرکت نموده بود در سخنرانی خود ضمن حمایت از همکاری های منطقه ای بویژه در حوزه های مالی -تجاری و حمل و ترانزیت و بعلاوه همکاری کشور ها در قالب ابتکار 3+3 گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از مبتکرین و پیشنهاد دهند گان تشکیل فرمت 3+3 می باشد.

حقیقیان اضافه نمود: این فرمت در راستای سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر حل مسائل و چالش ها و اختلافات درون منطقه ای به وسیله کشور های منطقه می باشد.

دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل اورآسیا همکاری های منطقه ای بویژه در حوزه های تجاری، مالی، حمل و نقل و ترانزیت را یاری قابل توجهی به رشد و توسعه و شکوفایی منطقه و نیز استقرار صلح و ثبات پایدار در منطقه دانست.

حقیقیان در این نشست ضمن حمایت از همکاری ها در قالب فرمت مذکور، بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشور ها و اجتناب از هرگونه تغییرات ژئوپلیتیک در منطقه تاکید نمود.

خاطر نشان می سازد نماینده گرجستان در این نشست حضور نداشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1862

به "برگزاری اولین نشست همکاری های منطقه ای موسوم به فرمت 3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اولین نشست همکاری های منطقه ای موسوم به فرمت 3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید