تجهیزات پیشرفته لیزر به زودی در داخل فراوری می گردد

به گزارش مالکوم، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری امروز در مراسم امضای قرارداد خرید سیستم جوش لیزری میان مرکز ملی لیزر ایران و یک شرکت فعال در صنعت فولاد فولادی گفت: با امضای این قرار داد نیز به زودی تجهیزاتی پیشرفته در حوزه لیزر در داخل فراوری می گردد.

تجهیزات پیشرفته لیزر به زودی در داخل فراوری می گردد

ستاری با اشاره به قرارداد منعقد شده بین شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای فعال حوزه فولاد ادامه داد: این اعتماد، ثمره تحریم ها و محدودیت ها است.

وی ادامه داد: البته آنچه در انجام این پروژه ها مهم به نظر می رسد، دانشی است که توسعه می یابد و باعث می گردد ده ها شرکت فناور و متخصص نیز در کنار آن تربیت گردد و آموزش ببینند.

ستاری با حضور در این نمایشگاه از دستاوردهای ارائه شده توسط فعالان دانش بنیان و استارت اپ ها در حوزه لیزر و فتونیک، بازدید و با فناوران حوزه لیزر تبادل نظر کرد.

سومین نمایشگاه لیزر و فوتونیک ایران با هدف ارائه ظرفیت های علمی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگاران، قراردادی که بین شرکت دانش بنیان و شرکت فعال در عرصه فولاد با عنوان فراوری کلیه تجهیزات مربوط به لیزر فیبر 10 کیلووات به همراه سیستم کنترل اتوماسیون و هد جوشکاری برای ماشین جوش اسیدشویی 2 شرکت فعال در صنعت فولادمنعقد شد منجر به فراوری و بومی سازی شده است.

با امضای این قرارداد از این پس ورق های فراوری شده با جوش های لیزری داخلی به هم متصل می گردد. اتفاقی که نشان داد علی رغم محدودیت و تحریم ها می توانیم احتیاج داخل را برطرف کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 568

به "تجهیزات پیشرفته لیزر به زودی در داخل فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیزات پیشرفته لیزر به زودی در داخل فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید