تعاونی متشکل از هنرمندان صنایع دستی در قالب فروشگاه آنلاین تهران گیفت شاپ فعال شد

به گزارش مالکوم، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تعاونی متشکل از هنرمندان صنایع دستی در قالب فروشگاه آنلاین تهران گیفت شاپ فعال شد.

تعاونی متشکل از هنرمندان صنایع دستی در قالب فروشگاه آنلاین تهران گیفت شاپ فعال شد

محمدامین صعودی (مدیر یک شرکت دانش بنیان در حوزه صنایع دستی) با اشاره به آنکه تعاونی متشکل از هنرمندان صنایع دستی در قالب فروشگاه آنلاین تهران گیفت شاپ فعال شده اند، گفت: حدود 10 سال است که این گروه فعال هستند و بالاخره سال جاری پیروز شدند شرکت خود را ثبت نمایند.

او ادامه داد: پس از فعالیت های متمادی در عرصه صنایع دستی به این نتیجه رسیدیم که این حوزه با دو چالش روبروست: یکی طرح های تکراری که احتیاج است طرح های صنایع دستی کاربردی تر گردد و دیگری بازار فروش که احتیاج است از پلتفرم های موجود برای توسعه بازار فروش صنایع دستی استفاده گردد.

به گفته صعودی، در حوزه طرح هایی که روی صنایع دستی اجرا می شوند این احتیاج احساس شد که باید کانسپتی همسو با هویت شهری طراحی گردد. طراحی های مجذوب کننده و نوآوری در بسته بندی و ترکیب طرح و نقش از ویژگی های محصولاتی است که ارائه گردد.

این فعال صنایع دستی درخصوص چرایی انتخاب عناصر شهری تهران برای طراحی گیفت ها گفت: تهران با سابقه چند صد ساله، هویتی جمعی را در خود جای داده است. این نام و نشان دروازه ای برای تلاقی فرهنگ های مختلف ایران و کشورهای جهان بوده و فضای آن برگرفته شده از افکار و اندیشه های مختلف فرهنگی ایران و جهان می باشد، چرا که این شهر به دلیل تلاقی گفتمان های متنوع، روزهای گوناگونی از تاریخ معاصر را تجربه کرد.

او ادامه داد: هویت جمعی تهران برگرفته از یک شکل، یک آیین، یک مسلک و یا یک نگاه خاص نبوده با همه تنوع و کثرتی که در شهر تهران وجود دارد، این شخصیت را به هیچ کجای دیگر نمیتوان برد. ماهیتی در جغرافیای تهران برگرفته از آداب رسوم افکار و اندیشه های مختلف و کوشش برای ساختن یک هویت جمعی و عرضه آن به نمودهای مختلف هنری و فرهنگی، حرکتی است ارزشمند که باعث ارتقای ساحت فرهنگی این شهر می گردد. از این زاویه انعکاسی از هژمونی های مختلف این شهر در روایت محصولات هنری و صنایع دستی همراه با طراحی های تازه و برگرفته از باورها و نمادهای تهران، خاطرات و یادگارهای این شهر که باهم بودن را به مخاطب القا می نماید را طراحی کردیم.

او در شرح طرح هایی که با در نظر گرفتن هویت شهری در صنایع دستی اجرا می شوند، گفت: هر شهر از تهران گرفته تا اصفهان و یزد و شیراز و... عناصر معماری دارند که هویت شهر را تشکیل می دهد. بطور مثال تهران به عنوان مرکز کشور و شهری که همه گردشگران از آن تماشا می نمایند دارای عناصر شهدی مانند برج آزادی، برج میلاد، برج طغرل و... است که هویت شهر هستند و تهران با این المانها تعریف می گردد. از این رو گیفت هایی در قالب صنایع دستی طراحی کردیم که دربردارنده عناصر و هویت شهر مقصد گردشگران هستند. این عناصر با گل و مرغ ها و سایر طرح های مرسوم در صنایع دستی درهم آمیخته شده اند و طرحی نو بوجود آوردند. مخاطبی که دل در گرو این فرهنگ داشته و خود را شهروند یا علاقمند به این شهر می داند و با تماشای این آثار هنری افکار، احساسات و خاطرات خود را در تهران بازبینی می نماید.

به گفته او، گیفت شاپ ها در تمام جهان هواداران خودرا دارند از لندن گیفت شاپ گرفته تا برلین و... از این رو فروشگاه آنلاین گیفت شاپ سعی دارد گیفت هایی با طراحی عناصر و هویت شهرهای ایران را به گردشگران ارائه دهد.

فروشگاه آنلاین گیفت شاپ توانست به صورت مستقیم برای 10 نفر و به صورت غیرمستقیم برای 20 نفر شغل ایجاد کند. در حال حاضر نیز بیش از 50 محصول در رشته های مختلف صنایع دستی از میناکاری گرفته تا سفال و سرامیک، رومیزی، چرم و... برای تهران طراحی و ارائه شده است.

صعودی اظهار داشت: این فروشگاه آنلاین به دو زبان فارسی و انگلیسی فعالیت دارد و احتمالا زبان چینی نیز افزوده خواهد شد و در محصولات خود از نمادهای تاریخی و فرهنگی تهران استفاده نموده ایم.

منبع: همگردی
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: malcom.ir شناسه مطلب: 1993

به "تعاونی متشکل از هنرمندان صنایع دستی در قالب فروشگاه آنلاین تهران گیفت شاپ فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعاونی متشکل از هنرمندان صنایع دستی در قالب فروشگاه آنلاین تهران گیفت شاپ فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید